6 december -23 Luciatåg...

... av lite annorlunda sort
finns på dagens kort.
Som så ofta är det Pernilla Nilsson,
som hållit i pennan och inspirerat.
 
 
Papperet kommer från ett gammalt 6" julblock.
Jag har nog fått det av nån vän,
för själv köper jag bara 12"-papper
för att kunna göra kuvert till mina kort.
 
Motivet stansat med en Spellbinderdie
och kanten runt
med en matchande scalloped die.
 
Stansade en scalloped kant till kortet
med die från Cherry Lynn Stacking Nesting Dies:
XL-2 Scuare-Scalloped.
 
I ett par av hörnen har jag satt
utstansade hörn.
Vet inte vem som gjort den här dien,
som är lik min gamla från Quick Citz
fast större.
 
 
Matchade stjärnorna på mönsterpapperet
med stjärnor, dels från en stor påse
som Åsa köpte för flera år sen på Dollar Store,
dels från en liten påse guldiga stjärnor
som jag köpte i fjol efter jul på REA.
Tror de egentligen är avsedda
som bordsdekoration till nyår.
Så bra att passa på att fynda
efter helgerna på REA.
 
Jultexten är stansad med die
från en gammal Rox-kalender.
 
 
Insidan fick kant av spillet
från framsidans kant.
 
Julstämpeln kommer från JessInk.
Passa på att fynda av Jessicas fina stämplar
nu när hon har REA!!
 
 
Enkel baksida
 
Inget matchande kuvert idag alltså
eftersom kortet är gjort av 6" papper.
 
Kallt, kallt, men såå vackert vi haft
denna vecka!
Vi njuter i fulla drag,
klär på oss varmt
och promenerar i allt det vita vackra!
Så glad att slippa slask nu ett tag.
 
Kul att du tittade in - välkommen åter!
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0