1 februari -23 Kotte på väg...

... med gratulationer till en av mina 
scrapvänner här i Gävle.
Hon fyller år imorgon,
men eftersom hon fick kortet igår
på vår tisdagsträff
kan jag ju visa det redan idag ;-)
 
 
Jag älskar ju mina "kottar"
och har samlat på mig många,
så jag har till alla möjliga och omöjliga tillfällen.
 
Det fina papperet kommer från Polen:
laserowe LOVE - Lavender Date -05.
Med så vackra blommor på mönsterpapperet
behövdes ju inga extra blommor.
 
Kanten är stansad med Crea Nest Lies XXL 70
och kanten runt motivet med
Cottage Cutz Nest, Stitched Eyelet Cirkle set.
 
Vimpeln är en die från Skapat av's julkalender -20
och texten kommer från Gummiapan.
 
 
Jag har färglagt motivet med
ZIG Clean Color real brush och vattenpensel
och jag färglägger ju nästan alltid,
som här, i nyanser som matchar mönsterpapperet.
 
Enda dekorationen på det här kortet
är några vackra glittriga halvpärlor.
 
 
Insidan fick kant av spillet
från framsidans kant.
 
Mönsterpapperet måste ju skarvas
eftersom jag bara har pappersremsor kvar
när jag gjort kuvertet.
Här har jag dolt skarvarna med en fjärilscharm
och Åsas fina "poststämpel".
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet blev jag riktigt nöjd med!
 
Däremot är jag inte nöjd med att jag glömde fota
kortet och kuvertet ihop.
Det blev lite tight med tiden
när jag skulle åka till vår tisdagsträff
och kortet skulle ju med till min vän.
 
På träffen pysslade jag med Alla Hjärtans Dag-kort.
De kommer här så småningom,
liksom Grattiskort, som inte kommit fram 
till adressaten än.
 
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så himla fint kort, snyggt med det rosa som framhäver och Penny Black-kotten som skyndar fram med sina blommor. Förstår att scrapvännen blev mycket glad för sitt kort =) kram

Svar: Tusen tack! Kottarna är ju favoriter här hos mig.Kram på dig!
MormorMargareta

2023-02-08 @ 20:44:40
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0