13 februari -23 Lite sent julkort v 6...

... för vi åkte lite oplanerat till huvudstan.
Datorn är dock med,
så kan blogga lite grand ändå.
 
 
En liten söt tomte med vingar
av Pernillas penna fick följa med
på förra veckans tisdagsträff.
 
Några gamla julmönsterpapper 
ur mina gömmor
fick också följa med
och de bestämde färgskalan på motivet.
 
Hittade en liten ask med julstjärnor,
som jag tidigare gjort,
när jag packade upp en av magasinslådorna,.
De fick också följa med.
Kanske blev jag väl glad över dem
för det blev kanske väl många på kortet.
 
 
Glittrade både blommor och blad
samt tomtens vingar med
Spectrum Noir's glitterpenselpenna.
 
Runt papperskanterna glittrade jag
med Sakura Gelly Roll # 700 clear star.
På det här fotot syns det faktiskt.
 
Texten är stansad med dies från Gummiapan.
 
 
Insidan med textstämpel från Jess Ink.
Precis som på framsidan
dekorerade jag med gulddetaljer:
blomma och en pytteliten guldblomma
i mitten av blomman.
 
 
Kuvertet
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Kommer nog att hinna julkort för även v 7,
när jag kommer hem igen ;-)
 
Nu ska jag ut och strosa på stan i solen.
Stockholm är ju min gamla hemstad.
Min familj bodde faktiskt
alldeles vid Norrmalmstorg,
på Smålandsgatan, när jag var liten,
så jag kan nog kallas för "asfaltsblomma".
Mår alltid bra av att komma hit några dar.
 
Ha en fin vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken söt tomte! Och så vackert med julstjärnorna! Kul att göra lite fynd =) kram

Svar: Förlåt att jag är så sen på att svara! Du är minsann inte sen på att kommentera <3Jag blir alltid så glad över dina kommentarer ska du veta!
Kram!!
MormorMargareta

2023-02-13 @ 21:03:36
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Så söööööööööööööööööt

Att flanera i Sthlm när solen skiner är såååå mysigt.

Svar: Att flanera i Stockholm är en favorit, stockholmstjej som jag är!Kram på dig! <3
MormorMargareta

2023-02-14 @ 21:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0