16 februari -23 Till mitt hjärta...

... vår enda dotter Åsa, gjorde jag detta kort.
 
 
Valde ett motiv från hÄnglar och Wings
och tänk att när Åsa gjorde ett kort till oss
valde hon samma lilla sötnos.
 
Ett rosa mönsterpapper med romantika rosor
inspirerade till upplägg och färgval.
 
Kanten är stansad med die från
Craft Emotions: Open Square scalloped XL.
 
Dekorerade med rosor och rosenknoppar,
som du ser, och i hörnet
har jag använt Åsas egen lilla poststämpel
för Alla Hjärtans Dag.
 
 
Sötnosen är färglagd med ZIG clean color
real brush och vattenpensel.
Vita prickar med en penna,
som fungerar med vattenbaserade färger:
uni-ball Signo broad pigment ink UM-153 white.
Hjärtat har jag lagt Glossy Accent på
för att få det blankt och bulligt.
 
 
Insidan med lite rester av mönsterpapperet
ocg en ram av spillet från framsidans kant.
Ett hjärta måste ju också vara med förstås
och en textstämpel från Jess Ink.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kuvertet blev fint med rosenknoppar
på kuvertfliken.
 
 
Ja så var det då kortet och kuvertet till sist.
 
Njuter av Stockholm ännu någon dag
innan vi tar tåget tillbaka till Gävle.
Vilken lyx att kunna vara här nu och då!!
Känner verkligen att dt är "min stad".
 
Ha en fin avslutning på din vecka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så vackert kort och kul att ni valde samma motiv =) Söt tjeja. kram

Svar: Tusen tack min vän! Ja, det var ju kul - och vi visste inget, men det blev ju också ganska olika! ;-)Kram!!
MormorMargareta

2023-02-22 @ 20:26:12
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0