19 februari -23 Julkort v 7, tomtetvätt

... som hänger här i vinterskogen.
 
 
Motivet kommer från Pernilla Nilsson
och är hämtat från hennes fb-sida,
där hon har så många läckra freebies
att hämta hem till datorn
och sen skriva ut.
Love it!!
 
Hittade en spillbit i min samling
med den här skogen,
som passade precis att hänga tomtetvätten i.
 
Övre kanten på den röda cardstocken
är stansad med en stjärnkantstans
från Martha Stewart.
 
 
I nederkantensatte jag små utstansade snöstjärnor
med en rhinestone i mitten-
 
Glittriga stjärnor lyser på himlen.
 
God Jul-dien kommer från Gummiapan.
 
 
Från insidan vinkar tomtefar,
även han av Pernillas penna.
 
Här är snöstjärnorna större,
stansade med Martha Stewarts punch.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
Jessica har så många fina textstämplar.
 
 
Baksidan fick en annan spillbit i grått
med jultexter som dekor
under min namnetikett.
 
 
 Till spillpapperskort går det ju inte
att göra matchande kuvert
men ett rött köpekuvert
tyckte jag passade till
och lyfte helheten.
 
Ja så hann jag med ett julkort
även denna vecka,
fast jag varit i Sthlm.
 
Önskar dig en fin söndag!
Här i Gävle skiner solen härligt,
så det lockar till en skön promenad.
Roligt att du kikade in här hos mig.
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Underbart fint kort , kram Pernilla 😊❤🥰😍

Svar: Tack för dina underbara motiv! De inspirerar så mycket!!Kram!
MormorMargareta

2023-02-19 @ 16:55:20
Postat av: Maria

Söt tomte på insidan och kul med tomtetvätten =) Här i stan var det någon som till första advent hade hängt upp "tomtens tvätt" på riktigt nere på stan som julpynt. Kul idé! kram

Svar: Kul med tomtetvätt på riktigt - det skulle jag vilja se!Kram!!
MormorMargareta

2023-02-22 @ 20:23:57
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0