2 februari -23 Blå, blå blommor...

... på ett grattiskort till min vän,
som gillar blått.
 
 
Ett mönsterpapper från Mixed Company:
Lovely list, "gjorde" det här kortet
(och kuvertet) till min vän.
Jag valde att stansa en kant
med Craft Emotions Open Square Scalloped XL.
Bakom den satte jag ett Reprintpapper
ur Vintage Basic Collection: Damask
med ytterligare en smal blå kant.
 
 
Satte dit en vimpel med Grattis,
stansat med die från Gummiapan
i både blå och grön cardstock.
Dekorerade den med en blomma
stansad med dies ur Sweet Dixies Daisy set.
 
Stansade också en fjäril med punch
från Martha Stewart.
 
 
Insidan fick liknande upplägg.
Reprintpapperet med ett stansat hål för skrivyta.
 
Grattisstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kuvertet
 
 
här ser du då kortet med sitt kuvert.
 
Kall promenad idag men så härligt solig!
Det märks att ljuset börjar komma åter - så skönt!!
 
Ha det skönt!
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Maria

Fint kort med vacker blå färg och det passade fint ihop med det gröna (turkosa?) på kortet. kram

Svar: Tusen tack min vän!Kram!
MormorMargareta

2023-02-08 @ 20:42:28
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0