21 februari -23 Matildas grattiskort....

... kommer här idag:
 
 
En av mina många Penny Black-kottar
springer iväg till Matilda
med en hel kruka full med rosor.
Bråttom har den så rosorna flyger.
Tyvärr blev själva födelsedagsfirandet igår
uppskjutet, eftersom både Åsa och Kjell är sjuka
och Magnus cyklade omkull i snöovädret
och halkan och hamnade på akuten.
Kortet har hon i alla fall sett,
så jag visar er också det i bloggen idag.
 
Den fina blå kanten är stansad
med die från Cherry Lynn:
Horizon Square Boutique Stacker Frames DL 253.
 
 
Motivet och den blå ovalen bakom
är stansade med dies från Crea Nest Lies.
 
Grattisdien är från Rox stamps
och det vackra mönsterpapperet
kommer från Bo Bunny.
 
Dekorerade med diverse blommor
ur mina gömmor.
 
 
Insidan med en liten blomma
stansad och embossad med en Floral Punch
och ett par blad.
 
Kanten är, som vanligt, gjord av spillet
från framsidans kant.
Så bra att kunna använda det.
 
Dekorerade också med ett hjärta
och lite bling.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kuvertet blev jag riktigt nöjd med.
 
 
Kortet och kuvertet till slut.
Det ska bli roligt att få gratta henne "på riktigt"
när alla blivit friska igen!
 
Jag försöker "låta bli att bli smittad",
tvättar händerna, äter Esberitox
och försöker få i mig frisk luft.
Igår och idag har vi fått en hel del snö
så jag har fått en hel del motion
genom att skotta.
Det behövs inget gym för det.
 
Kul att du hittade in till mig!
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart vackert kort! Penny kottarna är så gulliga, du färglägger och dekorerar så fint!
Kram Britt

2023-02-22 @ 08:30:00
Postat av: Maria

Vilket härligt kort, får en att längta lite extra till våren med de vackra färgerna =) Kotten som alltid, så fin =) kram

Svar: Tack så jättemycket! Blir så glad!Kram!!
MormorMargareta

2023-02-22 @ 20:21:07
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Eva

Så mysigt kort. Gillar verkligen kottemotiven. De har funnits med l ä n g e !! Men passar så bra till olika tillfällen. Ingen snö här, men heller inget skönt väder. Det blir mycket innesittande , gärna vid brasan. Hoppas våren tittar in snart. det är ju mars om några dagar.
Ha det gott önskar Eva

Svar: Älskar ju mina små "kottar" - passar ofta så bra, som du säger.Ha en fin helg nu!
Kram!!
MormorMargareta

2023-02-23 @ 10:14:44
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0