25 februari -23 Julmusik - julkort v 8

Fick en "julklapp" skickad till mig
i veckan med härliga papper
från en vän - såå snällt!!
Blev genast inspirerad till veckans julkort:
 
 
 
Jag som älskar turkos
blev ju störtkär i detta mönsterpapper.
Det fanns två 6" papper, som hörde ihop,
varav det ena med den här fina kyrkan
nedåt ena hörnet
och notsystem runt omkring.
Extra glad över detta
eftersom jag har kyrkomusiker
på min "julkortslista"!!
 
Fick klura lite för att få till det.
Det kommer en bild här nedan,
för att visa hur jag använde papperen
för att "snåla mig till" helheten.
 
Jag har använt dies från Spellbinders
för motivet och ramen runt det.
Den bruna kanten runt kortet 
är stansad med en Cherry Lynn-die.
 
Julkram från Gummiapan och
snöstjärnor stansade med punch
från Martha Stewart.
 
 
Här kan du se hur jag snålat med 
såväl mönsterpapper som cardstock.
 
Hur det blev i monterat skick
ser du ju här ovan.
 
 
Använde det andra mönsterpapperet,
det utan kyrka på, till insidan.
Samma cirkelstans som på framsidan
för att få en skrivyta.
Till det här kortet har jag använt
off white kortstomme med kuvert
och stämplat med brun Versafine.
 
Textstämplar från Jess Ink
och så Åsas lilla julpoststämpel.
 
En av Gummiapans "Små banners"-dies
och en från Skapat av's julkalender
fick pryda insidan,
tillsammans med snöstjärnor och bling.
 
Kanten, som vanligt, "spillet" efter stansningen
av framsidans kant.
 
 
Enkel baksida
med en remsa jag skurit av
från mönsterpapperet
och min namnetikett.
 
Idag var det riktigt "sportlovsvädet"
med gnistrande vit snö
och härligt solsken
när vi tog vår långpromenad
utmed Gavleån ut mot havet.
Där nordanvinden nådde oss
mellan husen bet det riktigt kallt
men i lä kändes det att solen värmde!
Vi njöt!!
 
Hoppas du också får njuta av solen i helgen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint kort det blev! Och kul att se på bild hur du sparar papper med att stansa ut som du gör =) Portot har ju blivit grymt dyrt med, så man vill inte komma över 50 gram :D hehe kram

Svar: <3 Tack snälla du! Ja, jag är nog en riktig "snålscrappare" ;-)Kram!
MormorMargareta

2023-03-04 @ 16:12:53
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0