9 februari -23 Love, love, love....

... till Alla Hjärtans Dag.
 
 
 Ett mönsterpapper med massor av LOVE
blev inspirationen till det här kortet,
men eftersom jag tyckte det var VÄL häftigt
dolde jag en del med ett stort hjärta
med mera LOVE skrivet med
skumbokstäver från Panduro.
 
Rosor hör ju också ihop med LOVE, eller hur?!
För att de inte alldeles skulle försvinna
på mönsterpapperet
satte jag en vit blomma bakom.
 
Kant i brunt stansad med Cherry Lynndie.
 
 
 Den söta hÄnglatösen med sitt hjärta på tråd
passade bra här tyckte jag.
Hon är färglagd med ZIG clean color real brush
och vattenpensel.
På hjärtat har jag lagt ett lager Glossy Accent,
som blänket så fint och ger lite dimension.
 
 
 Insidan med kant av spillet från framsidan
och samma mönsterpapper
med ett stort utstansat hjärta till skrivyta.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
 Enkel baksida med det utstansade hjärtat
som dekor bakom min namnetikett.
 
 
Dagens kuvert fotade jag öppet
så du kan se den fina insidan också.
 
 
 
Här är då till sist både kortet och kuvertet.
Nu är vi snart framme vid Alla Hjärtans Dag,
men innan dess har jag ytterligare ett Valentinkort att visa.
 
Ikväll var vi och lyssnade på Bengan Jansson,
som är fenomenal både på att spela dragspel
och ett presentera sitt program 
och berätta härliga historier därtill.
Ååååh så vi njöt!!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Det rasar på nu i almanackan. Alla hjärtans dag på G och det är nog dags för mig också att få till några hjärtekort. Mitt bland alla födelsedagskort !!! Bråda tider.
Ha det gott !! /Eva


Svar: Ja, ibland är det stressigt att vara kortmakare! ;-)Ha en fin helg! <3
MormorMargareta

2023-02-12 @ 14:02:20
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Härligt med lite alla-hjärtans kort. I år bestämde jag mig att inte skapa något kort till mannen, men vi ska äta lite extra gott istället =) kram

Svar: Det blev inget kort till Kjell heller - han tycker att han fått så många redan ;-)Men Åsa och barnbarnen måste ju få sina förstås!!
Kram!!
MormorMargareta

2023-02-13 @ 21:07:08
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0