16 januari -23 Valentinestart...

kommer här idag.
Det lär bli flera innan mitten av februari.
Jag har ju flera som står mitt hjärta nära!!
 
 
När jag sorterat i mina lådor,
som kom hem från magasinet,
hittade jag ett och annat oavslutat projekt.
 
De här bortklippta cardstockkanterna
hade jag flätat nån gång
och nu fick jag en idé.
 
Jag stansade ut ett hjärta i en vit kvadrat
och satte det flätade stycket bakom.
Sen en kant i mörkare turkos bakom.
(Ber om ursäkt för lite suddig bild.)
 
 
Blommor och blad i matchande färger
och en fjärilsknapp i trä
fick dekorera.
Jag monterade dem med limpistol
som jag köpt på ICA MAXI.
Den är billig men faktiskt den bästa jag prövat
eftersom den har en så smal spets.
 
 
Letade i spillpappershögarna
för att få lämpliga papper till insidan.
Både det grönturkosprickiga och 
det jag stansat retroblommorna med
är sånt jag hittade.
 
Är så glad över min lilla retroblommepunch,
som en scrapvän hittade åt mig 
på scraploppis.
Guldgula rhinestones i mitten på blommorna.
 
Fjärilen är stansad med punch
från Martha Stewart.
 
Textstämpel från Jess Ink.
 
 
Baksidan fick dekor av de utstansade hjärtana
som blev över från insidan.
 
 Nu ska jag ta itu med veckans julkort
och ett par grattiskort
till vänner som fyller år snart.
Imorgon börjar vår lilla tisdagsgrupp träffas igen.
Åh så jag har längtat!!
Och idag lyste solen!!!
Allt blir bara bättre och bättre.
 
Ha det gott!
Kram!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad fiffig och påhittig du är. Det blev ju ett riktigt härligt kort av många rester. Det är så man ska göra. Jag har inte kommit igång i scraprummet än. Är fast i mina garner som jag fick i julklapp. Kommer snart resultatet på bild. Idag har jag ägnat mig åt något för mitt välbefinnande. . . nämligen lite omsorg om mina fötter. Det är så himla sköööönt. Bli lite ompysslad av någon som kan sitt yrke.
Nu hör jag mannen pyssla i köket. Snart middag tror jag. Så bra jag har det !!!!
Kram Eva

2023-01-17 @ 17:27:43
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Så himla smart att spara kanterna och att komma på att fläta dem så här, verkligen kreativt! Och sparsamt, du får nytta av allt. Kul också att få hem allt från magasineringen och återupptäcka lite av vad man har att skapa med =) kram

2023-01-17 @ 20:53:48
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0