8 januari -23 Jag gillar hål....

... och använder ju ofta stansade såna
på insidan av mina kort som skrivyta.
 
Idag har jag gjort tvärt om
och stansat ett hål i framsidan på kortet:
 
 
Jag lånade Åsas dies med granar
här före jul och stansade ett gäng,
men visste inte riktigt
vad jag skulle göra med dem...
 
Sen flyttade vi ju ner kortmakeriet 
i källaren igen efter julfirandet
med hjälp av Åsa, Magnus, Mickan och Pontus.
Har sen dess försökt få ordning där nere
och det tar både tid och kraft.
Svårt att hitta alla saker är det också...
 
Satte mig i alla fall och lekte
med detta utstansade hål och granarna
i mellandagarna.
De fick lite snöglitter av stickles.
Sticklesglitter runt hålet också.
 
Hittade en spillbit av ett gammalt Majapapper,
som passade så bra i "hålet".
 
En tillräckligt smal textstämpel,
av okänt ursprung,
fanns också i mina gömmor.
 
Dekorerade med snöstjärnor i silver,
stansade med Martha Stewarts punch:
Glacial snowflake.
 
Mörkt blå halvpärlor från Bo Bunny fick avsluta.
 
 
På insidan kommer jultomtem bakom granarna,
med säck på ryggen och lysande lykta.
 
Pappersbiten var precis så här stor,
med kapade fötter, men det fick duga...
 
Hade tänkt sätta snöstjärneband,
som jag vet att jag har
någonstans i mina gömmor,
men de har gömt sig så ordentligt i flytten
att jag fick tänka om när jag letat mig fördärvad.
 
Stansade små snöstjärnor i silverpapper
med en liten punch
och satte dem som jag tänkt mig bandet
längs sidorna på papperet.
Satte rött bling i dem.
 
Sen la jag sticklesprickar 
i mitten på alla snöstjärnor på papperet
(syns dåligt på fotot)
och glittrade med Sakura Gelly Roll #700
längs ovan- och underkant på papperet.
 
Den lilla textstämpeln kommer från
Jess Inks julkalender
och passade bra här
där utrymmet för text är minst sagt begränsat.
 
 
Enkel baksida med ett annat spillpapper
med snöstjärnor.
 
Ja det här blev julkortet för v1 -23.
Tänker försöka med "Ett julkort i veckan" även iår.
Få se hur det går...
 
Just nu häckar jag i soffhörnet
med feber, huvudvärk och ont i kroppen.
Tog ett negativt covid-19-test igår,
men det går ju så många virus nu...
 
Orkade mig i alla fall ner i källaren idag
och pillade klart med det här kortet.
 
Hoppas du får vara frisk och kry
och orkar med att skotta den snö,
som kommer nerramlande över Sverige
i ojämna dunsar!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Ojojoj. Synd om dig med virus i kroppen.Men vad kan man vänta sig. Grått, ja mörkt, blött och murrigt. Vilken konstig januari. T.o.m. jag saknar snön , jag som inte är en vinterälskare. Men detta. Jag har inte, som du, fått scrapinspiration än. Trots att sonen kom hem med en hel del scraptidningar från London. Men det kommer väl. Istället har jag fått fart på stickningen. Fick en hel låda garn i julklapp och det satte fart på mina stickor.
Måste berömma ditt fantastiska julkort. Så vackert med granarna och häftigt att tomten tittar fram där bakom dem. Du är så duktig med alla detaljer. Man blir inspirerad minsann.
Hoppas du kryar på dig snart. Allting ljusnar väl framöver. Kram från Eva

Svar: Hej Eva! Alltid så roligt när du kikar in här hos mig!! Tack!! Jag hae varit dålig på att svara länge nu, men det har varit ganska rörigt och jobbigt här hemma p g a den där fördömda översvämningen med alla dess efterverkningar...NU är i alla fall alla hantverkare borta fråb huset äntligen och allt hemma från magasinet - HURRA!! Nu gäller det "bara" att packa upp och få iordning ;-) Oj så mycket man äger, som man nästan glömt att man hade!
Nu har i alla fall viruset gett sig iväg och vi är vaccinerade mot allt vi möjligen kan behöva, så nu ser vi fram emot bättre tider...
Roligt att du fått fart på stickorna!! Där ligger jag i lä - har inte stickat en maska sen den 18/8 -21 då 1000-årsregnet kom.
Här snöar det varannan dag och regnar varannan - så trist. Idag kom en dm blötsnö igen. Tungt att skotta!
Ha det gott! Kram!
MormorMargareta

2023-01-11 @ 11:58:40
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Blev jättesnyggt med granarna på framsidan till det utstansade hålet. Du har som vanligt lyckats bra att få ihop ditt kort =) Hoppas du orkar hålla i med dina ett julkort i veckan och att du kommer iordning ordentligt med alla dina saker så du hittar =) kram

2023-01-17 @ 21:00:38
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0