10 juli -23 Förra veckans julkort (V 27)...

... kommer här:
 
 
Ännu ett härligt motiv från
Simple Stories: Simple Vintage North Pole.
Här har jag stansat ut motivet med en scalloped cirkel
och sen monterat på en vit cirkel och 
ytterligare en scalloped, fast röd.
Även de matchande enfärgade papperen
är med i setet.
Här valde jag ett rött papper som bakgrund
och stnsade i hörnen med "stjärtstansen".
 
 
 
Bakom motivet en fin kakservett
ur min samling.
Åsas fina julpoststämpel
med en grön scalloped kant
och så vita halvpärlor i hörnen.
 
Att jag glittrat med Sakura Gelly Roll
#700 Clear Star runt papperskanterna
syns knappt på fotona
men desto mer irl ;-) 
 
 
Insidan fick det röda papperet,
som jag stansat framsidans scalloped röda
bakom motivet ur.
Stansade hörnen som på framsidan.
 
Hittade ett fint band här i Björkebo,
som jag tyckte passade
och fixade en matchande grön kant
runt skrivytan.
 
Textstämplarna kommer från JesInk.
 
En snöstjärna stansad med punch
från Martha Stewart i övre hörnet
med röd halvpärla i mitten.
 
 
Enkel baksida i samma färgskala
och med en namnetikett,
som Åsa fixat på datorn.
Bara att skriva ut och stansa ut!
 
Idag blev det en stund på stranden
med grannarna här i Änga,
som också är våra släktingar.
Två små barn, 3 och 5 år fick jag njuta av.
Underbart att se dem leka i vattnet
och på stranden,
precis som våra barn och barnbarn gjort
(och förresten jag också,
även om jag var 6 år min första sommar här.)
Släkten följa släktens gång....
 
ha en skön sommar
och njut så mycket du kan!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0