23 juli -23 Svamptider...

... både i skogen
och i kortmakeriet ;-)
 
 
En av Kajsans små pippin
tittar fram här bakom svampen
och kvittrar ett litet Grattis.  ;-)
 
Jag tog med mig lite papper, motivet
och mina ZIG-pennor upp till Ytterån
när vi hälsade på Åsa och Magnus.
En regnig eftermiddag
gjorde vi en miniscrapträff Åsa och jag
och det här kortet blev resultatet.
 
Eftersom jag ville göra ett matchande kuvert
och spillbiten mönsterpapper
inte var så stor
fick jag skära ner kortet till 14x14 cm.
Mönsterpapperet räckte sen bara
till lite på framsidan och baksidan,
resten är andra spillbitar och cardstock.
 
Fick låna dies och hörnrundare av Åsa
liksom halvpärlor och glitterpenna.
Hon hade också skrivit ut Grattis
på datorn hemma och tagit med.
 
 
Insidan fick kant runt skrivytan
av spillet från det jag stansat ut
for motivkanten på framsidan.
 
Eftersom blommorna här syntes dåligt annars
stansade jag ut även vita blommor
och monterade bakom.
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
Baksidan med min namnetikett
och lite av mönsterpapperet
 
 
Häftigt kuvert, eller hur?
Får nog skriva adressen på en etikett
så att brevbäraren inte får huvudvärk ;-)
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Några kantareller hittade vi
redn innan vi for till Ytterån
och om vädret tillåter tänkte jag
besöka ett av mina svampställen imorgon.
 
Dagen idag avslutades med
en härlig orgelkonsert i Arbrå kyrka
och när vi gick ut från den
hade regnet förbytts i en fin solig kväll.
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0