24 juli -23 Julkort v 29 ...

... med ett unikt Luciatåg ;-)
 
 
Luciatåg av snögubbar i juli??
Ja visst är det knäppt,
men jag kunde inte motstå
det här motivet från JessInk!
 
Mönsterpapperen är från
min födelsedagspresent från en scrapvän: 
Simple Stories: Simple Vintage North Pole.
Där finns också ett ark med stickers.
 
 
Som du ser har jag monterat 
de olika lagren med distanskuddar.
 
De fina snöstjärnorna är stansade
med dies från Penny Black
och texten är en die
från Gummiapan.
 
 
Insidans mönsterpapper
fick jag skarva för att få
det till att räcka
men det gick ju skapligt.
 
Textstämpel från JessInk
i den ovala skrivytan jag stansat ut...
 
 
... och baksidan fick den  utstansade ovalen,
som dekoration under min namnetikett.
Det gäller att ta vara på minsta bit...
 
 
 ... om man vill göra kuvert,
och det vill ju jag ;-)
Men titta hur knäppt det blir
när man har ett mönsterpapper
med "ledd", d v s upp och ner....
 
 
... om man vill ha mönstret rättvänt 
på framsidan av kuvertet,
som du ser här bakom kortet.
Visst är det mysigt med kort 
med matchande kuvert?
Det tycker i alla fall jag
och gör det så ofta jag kan.
 
Idag har vi njutit av SOL hela dan!
Härligt!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är ju en "fena" på att fixa även kuvert av ditt mönsterpapper. Det blir ju så perfekt. Och ditt julkort. . . . jag säger bara WOW. Det är ju så häftigt med en udda stämpel.
Jag har inte börjat med julkort än, men visst blir jag sugen NU. Skulle behöva uppdatera både stämpelmotiv och mönsterpapper. Man blir lätt fast i allt det "gamla" man har.
Ha det gott önskar Eva

Svar: Hej Eva! Ja, jag är ju lite knäpp som gör julkort året om :-) Det är lite segt nu på sommaren - men åååh så skönt att ha när november kommer och jag slipper stressa då!Blir så glad när du kikat in till min blogg och lämnat spår!! Tack!
Har jag berättat för dig att den fina jordgubben du virkade till mig för många år sen sitter på nyckelringen till mitt kortmakeri här i Björkebo? Gläder mig alltså så gott som varje dag!
Kram på dig!!
MormorMargareta

2023-07-26 @ 11:16:40
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0