9 juli -23 Det artar sig - julkort v 26...

... även om det fortfarande är lite sent,
men jag har ytterligare två kort klara,
fast dem får du inte se idag.
 
Här är nu nummer 26:
 
 
Även detta kort är gjort
av papperen från Simple Stories
jag fick till present av en vän.
 
Tomtesäcken med julklappar
på en kakservett fick mig att ta fram
ytterligare en kakservett.
 
Både det mörkt blågrå papperet
och det gröna jag använt till kanterna
fanns också med.
Stansade de blågrå hörnen med "stjärtstansen"
och satte en halvpärla i de gröna hörnen.
 
 
Stansade ett par små paket extra
med die från Gummiapan
och monterade med distanskuddar.
 
En grönrutig rosett fick också vara med.
 
 
I imsidans blågrå papper
stansade jag ut ett hjärta
och satte sen en hjärtekakservett i hålet.
Tänkte skriva våra namn i hjärtat sen.
 
Ett par matchande stickers från papperssetet
fick dekorera tillsammans med 
halvpärlorna.
 
Julhälsning från JessInks julkalender
på en vimpel.
 
 
Enkel baksida
och kuvertet som hör till kortstommen.
Köper dem från Kristinas - så praktiskt!!
 
Härlig dag idag med utflykt till Stenegård
i Järvsö och sen
till Orbaden för god cappuccino
och vacker utsikt.
 
Lagade en god fisksoppegryta till middag
och hann lagom njuta i däckstolen en stund
efter maten innan regnskuren kom.
Regnet behövs verkligen!!
Det är fortfarande alldeles för torrt här...
 
Ha det gott och
välkommen åter om du vill se fler julkort
i sommarvärmen ;-)
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0