29 juni -23 Försenat julkort i hettan (v 24)...

Ja, det har varit lite stilltje här,
men nu är jag lite på G igen.
Det är så svalt och skönt i källaren!!
 
 
Kanske denna lilla snögubbe
kan svalka lite i hettan - om den nu
inte hinner smälta i värmen
innan den kommer fram till bloggen.
 
Papperen är från Maja Design
och det kände svalt och bra
att använda mycket blått.
 
Kopplade stjärnor-dien
kommer från Gummiapan
och jag har klippt isär dem
för att få dem att täcka lite större yta
bakom motivet.
 
 
Järnekskvist i hörnet
och röda halvpärlor som bär.
 
Några glimmande rhinstonestjärnor
satte jag i ett hörn.
 
 
Insidan med fler stjärnor
och Åsas lilla julpoststämpel.
 
Textstämpel från Jess Ink.
 
 
Enkel baksida
 
 
Stjärnbestrött kuvert
 
 
 Kort och kuvert till slut.
 
Puh vilken värme - orkar inte når nästan...
Idag cabbade vi bilen 
och åkte ut till Bönan.
Där hittade vi en plate i skuggan
för en fikastund.
Det är ungefär vad man orkar i värmen.
 
Vattna i trädgården med flera kannor
på kvällarna,
så att det nyplanterade inte dör
måste jag orka också förstås....
 
Ha det gott - imorgon lovas vi regn - HURRA!!
Krm!

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort med så mkt julkänsla!
Kram Britt

Svar: Tack rara du!! <3
MormorMargareta

2023-06-30 @ 08:27:37
Postat av: Maria

Så många fina alster su skapat sedan jag kikade in sist. Hann inte kommentera på varje nu för det var så många, men har kikat på alla bilderna =) KUl att du håller i skapandet. Ha en fin sommar! kram

Svar: Tusen tack - inte behöver du väl kommentera på alla mina kort heller! Är så glad att du kikar in - och lämnar ett litet spår när du hinner och har lust förstås!Har varit så varmt och haft mycket annat roligt för mig, så det har varit lite glest med kort nu ett tag men idag kommer ett igen.
Hoppas du har en härlig sommar - det har jag!
MormorMargareta

2023-07-03 @ 21:28:20
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0