13 mars -23 Spillpappersgrattis....

.... blev det till Matildas kille:
 
 
Vimplar är ju nåt jag gillar,
så när Åsa sa: Gör ett vimpelkort!
tände jag direkt på idén.
Lämpliga spillbitar har jag ju massor av!!
 
Grönt och turkos blev färgtemat
och det randiga papperet
har glitter i de gröna ränderna.
 
Gjorde en Grattiscirkel med Jess Inks fina cirkelstämpel
och stämplar ur ett gammalt clearstampset
där man kan "bygga" det man behöver.
 
 
 
Ett litet motiv från Penny Black,
med en katt som kikar upp ur paketet,
fick ta plats i hörnet.
 
Färglagt med ZIG Clean Color real brush
och vattenpensel - trivs såå bra
med de färgerna!!
 
 
Spillpapperskort måste ju rymmas
i platta köpekuvert
och jag som gillar lite "struktur"
böjer i alla fall flikarna på vimplarna
och monterar cirkeln och motivet
med distanskuddar.
 
 
Insidan med mer av det snedrandiga papperet
och ett par urklippta Penny Black-möss.
De är från en gammal träklosstämpel
med många möss i en lång rad.
Här har jag ju bara använt två.
 
Textstämpel från Jess Ink.
 
 
Baksidan med den utstansade cirkeln
under min namnetikett.
Det gäller ju att använda papperet
så effektivt som möjligt ;-)
 
Det blev lite försenat med uppvaktningen
p g a våra förkylningar,
men nu har Gustav fått sitg kort,
så jag kan visa det här.
 
Ute har det snöat hela dagen
och varit riktigt grätt
men en promenad runt Rudsjön
blev det i alla fall...
 
Nu strax dags för sängen.
Kram och sov gott!!
 
i
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jag antar att han blev nöjd?!

Det går så fort--> Jag tänkte att; ja där är inte mina barn än, men Izza blir ju 21 nu i april så snart är hon också 25...

Kraaaaaam

2023-03-19 @ 00:55:37
Postat av: Maria

Snygga färger och snyggt med vimplar =) Perfekt att få användning av de lite mindre pappersbitarna. kram

Svar: Tack snälla du! Ja att använda minsta spillbit är ju mitt stora nöje.
Kram på dig!
MormorMargareta

2023-03-25 @ 21:57:55
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0