15 mars -23 Älskar pippin...

... som Kajsan ritat för ganska länge sen.
Några har sitt bo i mina gömmor
och tittar gärna fram så här framåt våren.
 
 
Fina "fådda spillpapper" i dovt blått
inspirerade till färgsättningen idag.
Blommor och utstansade swirlar
ur mina gömmor
och en dubbel prickig rosett.
 
 
Motivet är utstansat med en die
från Cottage Citz ur setet
Nesting stitched scalloped circle set
med en brun kant stansad med 
en cirkeldie från Mamory box.
 
Den bruna nederkanten är stansad med
en kantstans från ek-success.
 
 
Insidan fick en grund av den bruna cardstock,
som jag stansade cirkeln ur.
 
En liten remsa fanns kvar
av den blommiga spillbiten.
 
Sen stansade jag ett gäng små blommor
med en retropunch ur spillbitar
att dekorera med.
 
Har låtit bli att stämpla nån hälsning
tills jag vet vem som ska få
det här "bra-att-ha-kortet".
 
 
En liten blommig remsa fanns kvar
av spillbiten att pryda baksidan.
 
Härlig solig dag men med isiga vindar
och halkigt på vägarna
när vi promenerade.
Njöt i alla fall.
 
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Söta pippin, klart den ska få ta plats så här på vårkanten =) Jättefint med de små blommorna på insidan och dubbla rosetten. kram

Svar: Älskar ju de här pippina dom Kajsan ritat. Såå söta!!Kram på dig!
MormorMargareta

2023-03-25 @ 21:56:07
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0