16 mars -23 Elsa fyller 6 år...

... och hon gillar rosa pch sånt som är sött.
Hennes farmor är f d kollega till mig
och beställde ett grattiskort.
 
 
Det blev alltså mycket rosa.
Den fina kanten är stansad med en die
från Cherry Lynn: Horizon Square Boutique stacker frames.
 
Mönsterpapperen har jag fått från en vän
och tänkte direkt på det med fjärilarna
när min kollega berättade om Elsas kort.
Det var så stor bit att den t o m räckte till kuvert
om jag sen skarvade med lite annat på själva kortet.
 
Stickersbokstäver i silver
från Anita's Outline Stickers
och 6an från ek-success:
Sticko carnival silver alfa.
Glittrigt ska det vara!!
 
 
Den här lilla godingen kommer från
hÄnglar och Wings.
Hon är färglagd med ZIG clean color real brush
och vattenpensel.
Sen klippte jag ut den
och monterade på en liten kakservett.
 
 
Blommor och blad ur mina gömmor
och en grön bladpin.
 
Den utstansade fjärilen kommer från memory box:
Pippi Butterfly 98508.
 
Bling runt kakservetten
gläder nog Elsa, tänkte jag.
 
 
Insidan med smal kant av stansspill från framsidan.
 
Fjärilspapperet fick dekor av flera färilar
stansade med punchar från Martha Stewart.
 
Grattisstämpel från Jess Ink.
 
 
Kuvertet blev så här.
För att fjärilarna inte skulle flyga
upp och ner på framsidan
fick några göra det här ;-)
 
 
Baksidan
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist.
Hoppas Elsa gillar sitt kort!
 
Ikväll blev det middag på stan:
strömming med potatismos på Husman
och sen bio för första gången sen pandemin
och översvämningen,
som även drabbade Filmstaden här.
Vi såg Andra akten - såå bra!
 
Nu är det dags för sängen.
Godnatt från mig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart fint kort med så mkt rosa, blir garanterat uppskattat av rosaälskande Elsa.
Kram Britt

Svar: Ja, jag har verkligen frossat idag. Hoppas det blir som du tror oag att Elsa gillar sitt kort!Tack för dina rara kommentarer!
Kram!
MormorMargareta

2023-03-17 @ 08:19:09
Postat av: Ann-Marie

Så sött!

Svar: Tack rara!! Kram!
MormorMargareta

2023-03-19 @ 00:51:31
Postat av: Maria

Åh, jag är säker att lilla, stora Elsa blir jätteglad för detta fina rosa kort =) SÅ gulligt fjärilspapper och så vacker blomsterhörna. kram

Svar: Tack, ja hon blev jättenöjd har jag hört.Kramar!
MormorMargareta

2023-03-25 @ 21:52:21
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0