23 mars -23 Kondolianskort

 
En vän har avlidit
och vi ville skicka ett kort
till hans fru.
Jag valde ett Primapapper
med förgätmigejmönster,
som jag tycker passar bra.
En vän finns ju, så länge vi minns honom,
även om han finns på jorden längre.
 
 
Jag använde en fin gammal textstämpel
från Inky Wings, som jag satte
i en ram stansad med en die
ur ett set från Lea'bilities: 45.8923
Den är stansad ur den duvblå cardstock,
som jag också använde till kanten på kortet.
 
Runt om satte jag många små "förgärmigejblommor"
stansade med en liten retropunch.
I mitten sitter en liten ljusgrön bling,
liksom i hörnen, som jag stansat med
en konkav hörnpunch från ek-success.
 
 
 
 
Här syns det bättre att jag byggt struktur på kortet
genom att montera de olika papperslagren
med distanskuddar.
Blommorma har jag format med ett verktyg
med en kula i änden mot ett mjukt underlag.
(Vet inte vad detta verktyg heter)
 
Fjärilen är stansad med en die
från Memory box: Pippi Butterfly 98508.
Både fjärilen, blommorna
och ramen runt texten
har jag glittrat med penselpennan
från Spectrum noir Sparkle:
Crystal Clear.
Det syns inte så bra här i bloggen tyvärr,
men blir såå fint på kortet.
 
 
Enkel baksida med en remsa 
av mönsterpapperets baksida.
 
Insodan lämnades helt tom här
för att ge plats till ett brev
med hälsning från oss
och några minnesord om vår vän,
eftersom vi inte hade möjlighet
att vara med på begravningen.
 
 
Kuvertet med den fina förgätmigej-kanten på fliken.
 
 
Slutligen kortet med sitt kuvert.
 
På lördag ska vi på scrapträff till Bollnäs.
Oj så roligt det ska bli!!
Längtar!!
 
Hoppas du också får en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ett ljuvligt vackert kort! Älskar de milda bl tonerna.

Svar: Tack goa Åsa!Svåra kort att göra tycker jag men blev nöjd med det här.
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2023-03-25 @ 07:20:41
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Otroligt vackert kort och så fint med de små blommorna. Också en fin gest att skicka en varm tanke till frun, så fint. kram

Svar: Tusen tack! Gillar de små retroblommorna - köpte en ny punch på scraploppis för jag hade nött ut min första.
Kram!!
MormorMargareta

2023-03-25 @ 21:46:27
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0