10 maj -23 Den jordgubbstid nu kommer...

Sommar och jordgubbar hör ihop för mig.
Jordgubbar till midsommar
och på min födelsedagstårta
och äldsta barnbarnets en månad senare
har varit vår melodi.
Längtar!!
 
 
När jag hittade den här lilla jordgubbstjejen
från Pernilla Nilsson
kom längtan - och inspirationen.
 
Rotade i spillådan, där jag mindes
att det fanns jordgubbspapper.
Jodå - både ett grönt och
ett med fullt av röda gubbar.
 
Hade ingen oval die med mig
så jag fick göra som förr
och rita de rundade hörnen
med ett glas som mall
och klippa.
 
 
Och visst hade jag köpt jordgubbsdies!?!
Jodå!! De här är från Crea Lies: CLPartz 25.
 
Jordgubbsblommorna
fanns i min blomsamling
och jordgubbsbladen är stansade
med en die från Crea Lies Duo Dies.
 
Monterat med distanskuddar förstås.
 
 
Insidan fick jordgubbspapper
med en annat grön spillbit i mitten
och en tag att skriva på.
 
 
Enkel baksida med det sista
av jordgubbspapperet
bakom min namnetikett.
 
Ja inte är det jordgubbstider än,
trots att det finns jordgubbar
(smaklösa) i affärerna
nästan året om nuförstiden...
Längtar efter de smakrika svenska!!
 
Soliga och varma hälsningar!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0