2 maj -23 Julkort v 17...

... lite försenat,
men glömde både kamera
och julgrejor i Gävle
då vi åkte till Björkebo.
Tack och lov fanns lite att hitta 
i gömmorna här,
som jag tog med
till lördagens träff i Hudik.
 
 
Både motivet och mönsterpapperet
går i grågröna toner.
Tyckte det passade med "notpapper"
till söta änglaflickan med sin luta.
 
Stansade hörnen med den konkava hörnstansen
från ek-success på både
motivet och själva bakgrunden.
 
Lyfte den gröna med en grön rosett
och de gröna bladen,
både till blommorna och ett par bladpins
bakom motivets överkant.
 
 
Blommor i vitt och brunt och lite pärlstrån.
 
Jultext från kanten av ett gammalt Majapapper.
 
Grön bling i hörnen och
glitter av Sakura Gelly Roll #700
längs papperskanterna.
 
 
Insidan fick lite plattare vita blommor
och gröna blad stansade av spillbitar.
 
Inga julstämplar hade jag med,
så jag fick skriva för hand
med brun penna.
 
 
Så här blev kuvertet.
 
 
Enkel baksida
 
 
Till sist kortet med dess kuvert.
 
Som jag skrev ovan
blev det gjort på en jättetrevlig träff,
som Hudikgänget ordnade i lördags.
Vi hade en mycket trevlig dag
med scrap, prat och skratt
och alldeles för gott hembakat fikabröd!
 
Dagen gick alldeles för fort
och jag kände mig så lycklig
när jag rattade hemåt Björkebo
genom regnvåta Hälsingeskogar
i skymningen.
Inga djur sprang ut på vägen,
tack och lov!!
 
Fler alster från den träffen följer...
 
Välkommen åter!
Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0