23 april -23 Julkort v 19 - så sent...

... det blev inte bloggat julkort på ett par veckor.
Nu kommer det första av de
som ligger och väntar.
 
 
Hittade en spillbit med julklappspaket
från Maja Design,
så jag letade upp den här tomten
med julklappssäcken,
som Pernilla Nilsson ritat - finns som digis.
 
Stansade ut motivet med
en spellbinderdie och en scalloped kant
med den tillhörande spellisen.
 
Det blåmönstrade papperet är från
Karen Foster Design
och räckte även till kuvert.
Kanten bakom är stansad med die från
Cherry Lynn Design Stackers Nesting Dies:
XL-2 Square-Scalloped.
 
 
Jultagen är en die från Rox stamps
julkalender -19.
 
De små aketen är stansade med en die
från Gummiapan: paket litet,
såå användbart!!
 
Allt monterat med distanskuddar.
 
 
Insidan med kant av det som blev över
när jag stansat framsidans kant
och det som fanns kvar
av spillbiten med paket.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Baksidan med vimplar av spillbiten
och min namnetikett.
 
 
 
Kuvertet
 
 
Till sist kortet med sitt kuvert.
 
Har haft så mycket trevligt på sista tiden
så jag har inte riktigt haft tid att blogga.
 
Sist nu över Kristi Himmelsfärdshelgen
kom nästan hela familjen 
upp till Björkebo
(utom Åsas Magnus, som blev sjuk)
Såå roligt att ha dem alla där!!
 
Nu är vi hemma några dar igen
och jag ska försöka få iväg blogginläggen
med julkorten åtminstone.
 
Ha det skönt i värmen!
Jag tycker det är väl svettigt
och håller mig helst i skuggan.
 
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0