25 maj -23 Glad segelbåt...

... på grattiskortet till en riktigt glad seglare,
som fyller år idag
och snart får sätta båten i sjön.
Det är en av mina goaste vänner
och jag vet att hon nu fått kort och present,
så nu kan jag visa kortet här.
 
 
När jag såg Pernilla Nilssons fantastiska båt
visste jag precis vem jag tyckte
skulle ha ett kort med det motivet!!
 
Den är färglagd med ZIG Clean Color
i färg med det fina mönsterpapperet
från Quick Quotes Paper: By the Bay.
 
Stansade ut papperet med die från
Cherry Lynn Stackers Nesting Dies
med en matchande scalloped i turkos bakom.
Just den här formen 
var det länge sen jag använde.
 
 
Motivet och kanten bakom
är stansade med dies från Spellbinders.
Bakom den sticker moln upp
som stansats med Gummiapandies.
 
Ett ankare i gulmetall fick bli enda dekor.
 
Grattis är stansat med die från Gummiapan.
 
 
Läckert kuvert i ett annat mönsterpapper
ur samma serie som det randiga på kortet.
 
 
Insidan fick kant av det som blev över
när jag stansat papperet för framsidan.
 
Dekorerade med kopplade hjärtan
(tror de kommer från Gummiapan)
och satte också dit de hjärtan,
som "blev över".
 
Gammal textstämpel ur mina gömmor.
 
 
 
Baksidan fick lite av det randiga papperet
och så stansade jag en turkos bakgrund
till min namnetikett
med den minsta dien i serien
jag använde till framsidan.
 
 
Kortet och kuvertet.
 
Slut för idag!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0