26 maj -23 Julkort med liten Nisse v 21...

... HURRA, jag är ikapp i bloggen
med "ett julkort i veckan"!!
 
 
Spillpapperskort igen
med en söt liten Nisse från Pernilla Nilsson.
 
Den fina runda julstämpeln
kommer från Jess Ink.
 
Snöstjärnor stansade med en av
Martha Stewarts punchar
och julstjärnor stansade och embossade
med punchar från Floral Punch
liksom bladen.
I mitten av blommorna
och snöstjärnorna
har jag satt guldiga pärlhattar.
 
 
 
En liten vimpel med ett hjärta
stansade jag med die från 
Gummiapans set Små vimplar.
 
 
Insidan med en av spillbitarna
(den jag stansat cirkeln på framsidan med)
och lite grön cardstock.
Sen satte jag dit spets
för att få lite större bredd.
 
Halvpärlor i guld,
som på framsidan
och en snöstjärna.
 
Textstämpel från Jess Ink.
 
 
Enkel baksida
med den sista lilla remsan
av den randiga spillbiten.
 
 
Rött köpekuvert till det här spillpapperskortet.
 
Idag har jag gjort ett stort trädgårdsjobb
som jag gruvat mig för länge.
Hade en mycket förväxt måbärshäck
som jag inte orkat ta hand om 
under översvämningstiden.
Nu är den hårt beskuren
och ska få chansen att komma igen.
 
Funkar det inte får jag väl ta bort den
och plantera en ny ;-)
 
Bra jobbarväder var det: 15 grader.
 
Sen klippte jag ner allt i 6 stora svarta sopsäckar
och tre IKEA-kassar
och körde allt till återvinningen
i min lilla bil - en ny utmaning.
Det gick!!!
 
Är såå nöjd!
Ha en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh vad duktig du har varit med både det ena och det andra. Trädgårdsfix är inte att leka med alla gånger. Det bästa och behagligaste är att ligga på knä och peta ner som frön och sen se hur det blir morötter eller blommor.
Imponerad av att du håller på med julkorten just nu. Men jag vet, gjorde likadant förr. Och jag kan bli väldans inspirerad av dig nu. Ett tu tre kanske det dyker upp ett julkort hos mig med.
Men just idag är jag så uppfylld av vår stjärna till vovve, OZKAR. Kommer snart ett inlägg om honom , när vi "landat". Ha det fint önskar dig Eva

Svar: Tack Eva! Ja det har varit en ganska omväxlande vår och försommar. Fortsatte sen med olidlig (enl mig) värme och en tripp till Karlstad i Kjells härligt luftkonditionerade bil för att njuta av Sandgrund och Lars Lerins otroliga konst. Fantastiskt!Nu njuter vi i Björkebo och på nyckeln till det lilla huset där jag pysslar sitter den fina lilla jordgubben du virkat - sommarkänsla de luxe! Tack!
Ha en fin sommar med OZKAR!!
MormorMargareta

2023-05-28 @ 11:00:39
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0