6 maj -23 Miniutmaning...

... fick vi verkligen i Hudik!!
Ett liitet kort, 5x5 cm skulle vi göra.
Oj så litet!!
 
 
Den lille sötnosen fanns med i träffkitet,
liksom mönsterpapperet,
som jag klippt bakgrunden från.
 
Vimpeln med den passande texten
fanns i en påse med dekos
som jag köpte på scraploppis.
Om blomman var där eller fanns i kitet
kan jag inte minnas.
 
En sytråd fick också vara med,
sen rymdes inte mer.
 
Hur kan man då använda 
ett så pyttelitet kort??
 
 
Jag "förstorade" det genom att montera det
på ett kort 10x10 cm.
 
Turkos mönsterpapper
och blekgul cardstock bakom,
som tog upp färgerna i minikortet.
 
Ritade också en söm runt det turkos papperet
för att "matcha" sytråden.
 
Alltid roligt att prova nåt nytt
och en verklig utmaning
med det liilla formatet.
 
Nu börjar vår värmen komma till Björkebo
och igår kväll blev vi verkligen värmda
av att Åsa kom upp på snabbvisit.
Hon har redan åkt hem till Gävle igen
men det är ju alltid så kärt
när hon kommer!!
 
Ha nu en fin helg - det tänker vi ha!
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0