7 maj -23 Julkort v 18

När man är glömsk
får man göra som Kajsa Varg
och "taga vad man haver"... ;-)
 
När jag åkte till Björkebo
den här gången glömde jag
såväl att jag skulle göra
"Ett julkort i veckan"
som att ta med mig kameran
för att fota mina alster.
Kamera fick jag låna av Kjell
men hans proffskameror är inte
lika lätta att använda som min lilla.
 
Snett och vindt fotat
och konstiga färger,
men kan inte bättre nu...
 
  
Här i stugan hittade jag denna sötnos
med hela pakethögen.
Fann också spillbiten med alla paketen.
Sen letade jag efter något annat i spillhögen
som var lite lugnare och
passande i färg.
 
Matchade med grön cardstock bakom
och stansade hörnen med konkav hörnstans
från ek-success.
 
Stansade ut motivet med en die
från Cottage Cutz.
Hade få dies med mig - det här var
den största cirkeln
och tofsen på luvan fick vara utanför.
 
 
Metallbokstäverna i GOD JUL
har länge legat i min låda
sen jag fick dem av en god vän.
Nu kom de bra till pass
uppträdda på ett smalt snöre.
 
Som vanligt monterade jag papperslagren
med distanskuddar emellan
och prydde med lite rött bling.
 
 
Enkel insida med den enda julstämpel
jag hittade här i Björkebo.
Tror jag ska komplettera med 
ett utstansat paket jag har die till hemma.
 
 
Baksidan fick paketpapperet
under min namnetikett.
 
Idag har vårvärmen äntligen kommit
och vårvindarna är varma
i stället för isiga - såå skönt!!
Stannar nog här ett par dar till!
Vilken lyx att vara pensionär
och kunna bestämma själv
var man ska vara ;-)
 
Ha en fin vårvecka!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0