8 maj -23 Sköna MAJ välkommen...

En av utmaningarna på Hudikträffen
var att dekorera en tag,
som fanns med i träffkitet.
 
Det fanns flera olika skisser
att inspireras av.
Jag valde en som hade
en böljande diagonal snett över
med plats för text där
och blommor nedanför
och några prickar ovanför. 
 
 
 Den fina textstämpeln
har bott hos mig länge
och kom från Lisa på InkyWings.
 
Stansade en remsa i grön cardstock
med vågig kantdie på båda sidor
så den blev lite "böljande"
med die från Magnolia.
En spets passade bra på den grunden.
 
Några enamel dots i grönt och guld
fick bli prickarna.
 
 
Vitsippor och blåsippor hade jag stansat
med en fembladig blompunch tidigare
och format med hjälp av ett mjukt underlägg
och mitt "mirakelverktyg": virknålen.
I detta fall har jag använt änden på skaftet.
 
De små gula "ståndarna"
är stansade med en pytteliten punch
och sen satte jag gröna rhinestones
som pistiller.
 
Idag har våren verkligen kommit
med sol och värme
och björkhängena formligen exploderat
och pollenet yr.
Hoppas min medicin "håller stången"!!
 
Ha en fin vårvecka!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0