1 november -23 Pippitrio...

... på dagens julkort.
Det är Pernilla Nilsson 
som hållit i pennan
och ritat dessa söta som finns
på hennes fb-sida som digisar.
 
 
Jag har färglagt motivet med ZIG Clean Colors
och vattenpensel som vanligt.
Sen stansade jag ut dem med dies från
Crea Nest Lies
och använde dies från samma serie
till de ljusblå ramarna,
både omkring motivet och själva kortet.
 
 
 Mönsterpapperet hittade jag nånstans
och kunde inte motstå
då jag såg att det skulle bli ett såå fint kuvert med det.
(Andra sidan är mycket gladfärgsmönstrad)
 
 
 De jättefina snöstjärnorna
fick jag av en scrapvän på träffen
där jag gjorde kortet,
så kan tyvärr inte säga var det är för dies.
 
Satte en brun kant för att "lyfta" färgerna
och stansade Julkram i brunt.
Bruna halvpärlor i snöstjärnorna också.
I
 
Insidan fick ram av spillet från framsidans
stansade blå scalloped ram
och lite mönsterpapper.
 
Stämplade julhälsning med brun
Versafinedyna.
Stämpel från JessInk.
 
 
Enkel baksida...
 
 
... och så kortet med sitt kuvert till sist.
 
Tror att jag kanske har julkort så det räcker nu....
Får börja skriva, så får vi se ;-)
 
Har i alla fall inte bloggat alla,
så fler lär dyka upp här
så småningom.
 
Snöblask och trist - men gårdagens krasslighet
la sig tills idag - så skönt!
Det blev bara ett skrämskott!!
 
Ha det gott!
Glöm inte att reflektera
och att ha cykellyset tänt
om du cyklar i skymning eller mörker!
Det gäller att synas!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

SÅ söta fåglar =) kram

2023-11-07 @ 20:47:36
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0