17 november -23 Ett par små enkla...

... julkort, ja faktiskt dubbla,
men med enkelt utförande
av fynd ur spillpapperslådan.
 
 
Först ut ett med ett fint motiv
av julstjärnor, som fanns på en spillbit.
Tog fram lilla sxen 
och klippte ut så det blev
ett mönsterhörn.
 
Monterade på ett annat spillpapper
som fick bilda det andra hörnet.
 
"Stjärtstansen" i hörnen
och en röd rhinestone,
när jag monterade det på
craftfärgad cardstock med distanskuddar.
 
Vit färdig kortstomme i A6.
 
 
På det här fotot syns det bättre
att jag glittrat med Gelly Roll-pennan
Clear Star #700
utmed motivkanten jag klippt.
 
Die från Gummiapan till texten.
 
 
Insida och baksida.
Julstämpel från JessInk.
 
Så till nästa kort:
 
 
En spillbit jag klappat på länge
fick ta plats här.
 
Enkelt upplägg på detta färgglada papper:
smal grön kant,
stora GOD JUL-dien från Rox, tror jag
ett band med rosett
och en järnekskvist i hörnet med halvpärlebär.
Järneksdie från Marianne destgn.
 
 
En dos distanskuddar mellan det gröna
och mönsterpapperet här med.
 
 
Insidan fick också järnek
men en sirlig sort ;-)
Die från Memory box tror jag.
(Har inte alltid varit så bra på att anteckna)
 
Textstämpel från JessInk
(som vanligt - hon har såå många fina!)
 
 
Enkel baksida med den sista biten
av spillbiten - snyft ;-)
 
Alla är ju inte så entusiastiska över julkort,
utan blir mest glada över att
över huvud taget få en julhälsning,
om än på ett litet enklare kort.
 
Ha en fin helg!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Härliga kort Kul att få använda spillpappren och att använda något man sparat länge. Då får man ju snart köpa lite nytt igen ;) kram

2023-11-21 @ 20:29:38
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0