2 november -23 November...

...  är den enda månaden jag inte riktigt gillar.
Dyster, kall och mörk.
Kunde gärna hoppa över den
om det var jag som bestämde ;-)
 
 
På Bollnästräffen var en utmaning
att skapa i bara vitt och svart.
 
Det är november för mig.
 
Fick låna en fin die
med dessa björkstammar av en vän.
 
Ett runt hål stansades med die
Från Nellie's Multi Frames
i en vit kortstomme.
 
Monterade de utstansade björkstammarna
på en svart cardstockkvadrat
där sidan var ett par cm mindre än kortstommen
och satte fast den bakom hålet.
 
De söta små bokstäverna är
stansade med en dieplatta
med hela alfabetet + siffror
som kommer från Die-Versions:
Single die font, 1/4" (6mm).
Inte lätta att arbeta med!!
Rymmer och vill inte sitta
där man vill ha dem - men så söta!!
 
Idag snöar det lätt
och gör åtminståne dagens "ljusa timmar"
lite mer i vit - svart...
 
Klart!!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja du, november är värst. Passande motiv för temat. Dessutom gillar jag den sparsmakade designen, även det matchar månaden. Tände precis en ljuslykta som förhoppningsvis kan göra livet mer drägligt.

Svar: Ja, nu gäller det att stå ut! Tända ljus och försöka mysa inomhus bäst man kan...Ha det så bra du kan i novembermörknet! Kram!!
MormorMargareta

2023-11-03 @ 09:52:10
Postat av: Maria

Ja, november är verkligen en mörk månad, men brukar trösta mig med att bror fyller år och även en annan nära släkting som vi firade när jag va yngre samt att i slutet får man ju äntligen adventspynta =) Läckert med björkstammarna! kram

2023-11-07 @ 20:45:38
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0