3 november -23 Triss i tomtar...

... blev det när Bollnästräffen
i en av sina utmaningar hade att göra
en serie på tre kort 10x10 cm.
 
 
Pernilla Nilssons tre söta småtomtar,
gummistämplar utgivna på Vilda,
som finns hos Engströms Artstudio,
passade ju utmärkt till detta,
tycker jag.
 
Spillbitar ur min samling
passar ju också bra
till det här projektet.
Tror alla bitarna är från gamla
julpapper från Maja Design.
 
Tomten med paketet 
fick en spillbit med paket på ;-)
 
Små utstansade hjärtan
(Lawn Fawn-die-set med bl a
små hjärtan på rad)
passade bra liksom 
Julkram.
 
 
Insidorna fick också grön kant
med hörn stansade med
den konkava hörnstansen,
precis som hörnen på framsidans papper.
 
Textstämpel från JessInk,
lite av spillbitar som dekor
och rött bling.
 
Baksidorna brydde jag mig om att fota.
De ser ut som de brukar hos mig,
här med en liten namnetikett
med grön scalloped kant under
på en remsa av mönsterpapperet på kortet.
 
Spöregn hela dan,
så man får kura skymning
med tända lampor och ljus
inne i värmen
heela dan.
 
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så fina kort och man verkligen ser att de hör ihop i en serie. Så söta tomtar =) kram

2023-11-07 @ 20:41:32
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Dessa småtomtar är nog bland de sötaste jag skådat. Du har färglagt Pernillas tomtar på ett bedårande sätt och de matchar fint komponerade kort! Vilken lycka att få ett så sött kort!

2023-11-09 @ 07:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0