6 november -23 Knäppt utmaningskort...

... från Bollnästräffen.
 
 
De har alltid så många roliga utmaningar
att välja bland och inspireras av.
Denna gång var det inte mindre 
än 23 stycken!! 
 
En var den här: gör ett julkort
du måste ha lila, gult, svart och spets
du får inte ha rött, grönt,vitt, blått
eller färdigt mönsterpapper.
 
Ja, så här blev mitt kort:
Hade lite dovt lila cs med mig,
som tur var, liksom svart och gult.
 
Rund textstämpel från JessInk
stämplade jag på den gula
och stansade ut med cirkeldie
från Crea Nest Lies.
Använde bara halva, som du ser.
 
Lila band och en bleklila spetsbit
fanns också i min packning.
 
De läckra träden är en die
som jag inte minns var den kommer från.
 
Sen satte jag en svart ram kring alltihop
för den vita kortstommen fick ju nte synas!!
 
Har inte gjort nån insida
och vet inte om jag ska använda kortet
-fast jag tycker det blev rätt läckert -
fast ganska knäppt!!
 
Gråväder idag också
men tack och lov inte regn,
så vi fick våra 10 000 steg ;-)
 
Promenerade bl a runt i ett område
som håller på att byggas.
Spännande att se vad som hänt sen sist...
Kan bara inte förstå att det är
så många "svartbyggen",
d v s stora, svarta fyravåningshus
ganska tätt.
Jag gillar det då inte!!
"Novemberhus" tycker jag ;-)
 
Kram på dig!!

Kommentarer
Postat av: sara s

Jag tycker du ska använda kortet, det är jättefint. Du är så kreativ och finurlig!

Svar: Tack - men det här var i svåraste laget kan jag tycka - men skam den som ger sig ;-)Kram på dig!!
MormorMargareta

2023-11-06 @ 21:14:37
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Maria

Vilken utmaning att bita i! Men du gjorde det bra emed ett bra resultat =) kram

Svar: Tack för rar kommentar! Kram!
MormorMargareta

2023-11-07 @ 20:39:12
URL: http://iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Sannerligen en utmaning, men jag tycker att du löste det bra. Om du skickar det så kommer det bli en utstickare som mottagaren inte glömmer. Det betyder ju bara att det är annorlunda och att du är kreativ. Vi är inte alla lika så varför ska det vara skillnad på korten?

Kram

Svar: Nej, varför ska det vara likadant jämt - men det här var allt väldigt udda ;-)Tack för uppmuntrande ord! Kram!!
MormorMargareta

2023-11-09 @ 07:50:33
Postat av: Eva

Du klarade utmaningen helt perfekt i mitt tycke. Ovanligt med de färgerna på ett julkort, men varför inte. Heja dig !!!!
Kram Eva

Svar: Tack goa Eva för dina uppmuntrande ord! Ja, det här var ju riktigt udda ;-)Hoppas du har det bra! Här har vi fått snö - lyser upp i novembermörknet!!
Kram!
MormorMargareta

2023-11-14 @ 13:05:11
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0