11 oktober -23 Svamptider...

... har vi upplevt i sommar och höst.
Ängschampinjoner har jag hittat många av,
t o m i Åsas samling av hÄnglastämplar ;-)
 
 
 
 Den här sötnosen och den fina texten
fann jag där.
Färglagd sparsamt med ZIG Clean Color.
 
Mönsterpapperen är spill från 
nån gammal höstkollektion
från Maja Design.
Nästan slut i min spillhög nu - snyft.
Gillade verkligen dessa papper!!
 
Både textovalen och den vita kanten
bakom mönsterpapperet
samt "kramcirkeln"
är stansade med dies ur Crea Nest Lies set
med dels ovaler, dels kvadrater och så cirklar.
 
Den runda stämpeln med kram
kommer från JessInk.
 
Har använt kortstomme av craftpapper idag
med kuvert till, köpt hos Kristinas.
 
 
Som vanligt har jag använt distanskuddar
mellan papperslagren.
 
Dekorerade med höstlöv utstansade
ur spillbitar med dies jag lånat.
Svamparna fanns i stämpelsetet,
så de fick också vara med
samt lite bling i höstfärg förstås!
 
 
Insidan i samma stil
med textstämpel från JessInk.
 
Här är höstlöven stansade
med punchar från Floral Punch,
som dels stansar, dels embossar.
Här syns det även på bilden
att jag glittrat löven med
Spectrum Noir sparkling.
Det gjorde jag på löven på framsidan också
men det går inte så bra fram på bilderna.
 
 
 
Enkel baksida.
 
Det här är ett av de kort
som kom till på Avestaträffen.
Nu laddar jag för träff i Bollnäs i helgen.
Time flies!!
 
Idag var vi lovade regn hela dagen
men nu skiner solen från
nästan klarblå himmel...
Man kan inte lita på nån!!
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilket härligt höstkort, så fina färger. Gillar dina detaljer. Måste leta upp textstämplarna du använt här.Speciellt cirkelstämpeln fastnade jag för. Ny för mig. Det är så roligt med scrapträffar, tyvärr inga här just nu. Ha en fin höst önskar Eva

Svar: Svampplockning är verkligen härligt - både i skogen och på kort ;-)Gillat när mina gaamla spillpapper kommer till pass och dessa inspirerade till höstkort på träffen i Avesta hos Katarina med medhjälpare.
Tack för rar kommentar!
Nu laddar Åsa och jag för träff i Bollnäs i helgen, som du kanske såg. Så kul och inspirerande!!
Kram!!
MormorMargareta

2023-10-12 @ 10:15:14
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Eva

Har letat efter försäljning av Jessinkstämplarna men det är bara ett par år gamla sidor jag kommer till.
??? Vet du om de fortfarande säljs någonstans ?
Kram Eva

Svar: Du kan kontakta Engströms Art i Avesta, som för dem. Jessica är också DT för den butiken. Katarina Engström-Järn hjälper dig säkert om du inte hittar dem på sidan, 070-584 33 98. Hälsa gärna från mig!
MormorMargareta

2023-10-12 @ 10:28:00
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0