15 oktober -23 Ur spillhögarna...

... fiskar jag upp både det ena och det andra.
Här är resultat av en djupdykning
i en av högarna med spillbitar.
 
 
Tomtemotivet fanns på en spillbit
och jag stansade ut motivet
med en cirkeldie från Memory box.
monterade den på en scalloped ciskel i grön cs
utstansad med die från 
Cottage Cutz: Nested Stitched Eyelet Cirkle Set.
 
Både motivet och papperet bakom
kommer från nån gammal Maja Design-årgång.
 
Använde craftfärgan kortstomme här
med smal vit kant och dito grön kant
runt mönsterpapperet. 
 
 
Texten är stansad med die från Ka Box.
 
Granarna är stansade med die från
Rox stamps julkalender -18 och snön är
vit penna och Stickles clear star.
 
Dekorerade också med grankvistar
stansade med punch från Martha Stewart
och mörkröda halvpärlor.
 
 
Insidan fick vitt ritpapper som skrivyta
och en tectstämpel i hörnet
från JessInk.
 
En liten tomte fanns också
på en annan av spillbitarna,
så den fick plats här.
 
Ovanför tomten satte jag en snöstjärna
stansad med die från Memory Box:
Rizza snowflake.
 
Den gröna ramen är också spill
från stansning för ett annat kort.
Spar alltid såna kanter ;-)
 
 
Baksidan fick en snöstjärna
bakom min minsta namnetikett.
Den dien har jag köpt på en scraploppis.
 
Kom nyss hem från en härlig scrapträff i Bollnäs.
Trött men lycklig...
 
Mycket finns att blogga framöver ;-)
 
Ha en fin vecka!
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0