17 oktober -23 Snart blir det is...

... och snö - kanske före jul ;-)
Det blir kul, även om jag
inte åker skridskor längre ;-)
 
 
De här läckra skridskorna
hittade jag på samma klippark
som renen på ett tidigare kort.
Det kommer från Crafts and you Design:
Winter Dream.
 
Dök förstås i mina spillpappershögar igen
och hittade de här.
 
Stansade en kant med en kantstans
från Martha Stewart.
 
Dekorerade med band, snöstjärnor och bling.
 
 
Skridskorna är monterade med distanskuddar
men annars är kortet ganska platt idag
förutom knuten på bandet.
 
Vill ju gärna ha lite struktur
men det här ska ju rymmas 
i litet platt köpekuvert.
 
Kortet är 10x15 cm idag (A6)
och passar ju bra i ett B6-kuvert.
 
 
Insidan fick bli i samma stil
med en utstansad oval
som skrivyta.
 
 
Den ovalen passade ju bra
som dekor under min namnetikett.
 
Nu skyndar jag till vår lilla tisdagsträff
här i Gävle.
Jag har massor av inspiration
efter Bollnästräffen.
Oj så trevligt vi hade där!!
 
Ha en fin vecka!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Så fint julkort. Och jag gillar att du använt ett ovanligare motiv. Man måste ju inte alltid ha tomtar med. Heja Dig !!!
Kram Eva

Svar: Tack! Ja visst är det roligt med lite ovanligare motiv! Föll verkligen för de här gamla fina skridskorna!Kram till dig från kyligt Gävle!
MormorMargareta

2023-10-18 @ 11:50:09
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Ja-a, du måste snart få bottennapp när du dyker, eller? Som du använder alla rester så borde det väl ta slut…

Svar: Tycker inte precis att detta var ett bottennapp..... :-DSkämt åsido - mina spillpappershögar är nog bottenlösa ;-)
Har ju fått spillpapper av så många som vet min fäbless för fina spillbitar, t ex dig!! Tackar och bugar!! Att "klappa papper" och sortera i mina spillpapperssamlingar hör ju till mina bästa grenar ;-)
Kram på dig!!
MormorMargareta

2023-10-18 @ 22:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0