18 oktober -23 Kryakort...

... till en vän, som föll illa
och bröt sin arm.
 
 
Den här goa nallen från Pernilla Nilsson
hoppas jag kan pigga upp henne lite!
 
Hittade ett så härligt mönsterpapper,
som inspirerade till färgläggningen.
 
 
Knöt en dubbel rosett
med hjälp av en matlagningsgaffel
och dolde pappersskarven med den.
 
Monterade som vanligt med distanskuddar
mellan papperslagren.
 
Till blommorna i hörnet
använde jag limpistol.
 
Hittade så läckra enemel dots
hos Engströms på Avestaträffen,
så några lila fick pryda det nedre hörnet.
 
texten är stansad med die från Gummiapan
i både lila och vitt för att få
både höjd och "skugga".
 
 
På insidan stansade jag ett hål
att använda som skrivyta.
 
Texten är stansad med dies från Crea Lies.
Jag tappade bort ringen över å
så jag ersatte den med en halvpärla.
 
De söta blommorna är stansade
med dies från Nellie Snellen 
Shape Dies SD 221
Small flowers.
 
 
Den utstansade cirkeln
fick bli dekor under min namnetikett
på baksidan.
 
 
Kuvertet
 
 
Kort och kuvert till sist.
Idag fick jag höra att kortet nått min vän
så nu kan jag lägga ut det i bloggen.
 
Idag har vi gått på en kylig gråväderspromenad
som piggades upp av
alla färgsprakande höstfärger.
 
Ha det gott! Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Om jag hade brutit armen så hade kanske inte kortet läkt armen, men det hade definitivt känns mycket lättare att hantera.

Svar: Tror att det hjälpte lite på humöret för min vän, tack!!Tråkigt att vara gipsad och ha en obrukbar arm så länge, speciellt som scrappare! <3
Kram!
MormorMargareta

2023-10-18 @ 22:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0