19 oktober -23 Sött rådjur...

... eller vad det nu är, på dagens kort,
som gjordes på Avestaträffen.
 
 
 Det fina motivet är tecknat av Pernilla Nilsson
och finns som digital stämpel
på hennes Facebooksida.
Har som vanligt färglagt med ZIG clean color
och vattenpensel.
 
Sen klippte jag ut motivet
och monterade det med distanskuddar
på det roströda spillpappersbiten,
som jag stansat ut med en die 
jag lånade av Åsa, som satt bredvid.
 
Mönsterpapperet i bakgrunden kommer,
liksom det prickiga från Maja Design.
 
 
 Utstansade höstlöv och blommor i höstfärger.
 
 
 Insidan med vit utstansad oval
som skrivyta.
Här använde jag kortstomme i craftpapper,
så jag fick sätta ett vitt ritpapper
under mönsterpapperet och den roströda kanten..
 
Ett organzaband är aldrig fel,
eller hur?
 
Text får jag komplettera med
när jag vet vem som ska få kortet.
 
 
 Baksidan fick den utstansade ovalen
under min namnetikett.
Du ser väl skarven på papperet?
Jag har ju bara 6 cm-remsor kvar...
 
 
 ... när jag gjort kuvertet.
Så här blev kuvertet idag.
 
 
Kort och kuvert, som vanligt.
 
Idag vaknade vi till ett vitt Gävle.
Den första snön för denna vinter
kom alltså 19 oktober....
Dagens promenad gick genom snö och regn
men med ett par solglimtar kom också
genom den isiga nordostvinden.
Sen var det skönt att komma in 
och värma sig med en cappuccino :-D
 
Nu är snön nästan borta - för denna gång.
 
Kul att du tittade in!
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Oavsett art så är den söt och säkert överlycklig att få bo hos dig t v. Med fina naturliga höstfärger känner hen säkert sig hemma!

Svar: Tack för ditt besök här hos mig och "mitt nya husdjur"!! Gillar den, oavsett art och kön!! Pernillas penna lockar fram de underbaraste små djur som jag får leka med.Kram!!
MormorMargareta

2023-10-19 @ 22:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0