21 oktober -23 Julkärvar...

... var vanligt i min barndoms dalaby,
så när jag hittade den här spillbiten
av ett mönsterpapper
i en hög jag fått från en vän
blev jag nostalgiskt glad.
 
 
Tog fran en guldkortstomme med kuvert
som jag har en liten hög kvar av
sen jag köpte dem på en REA efter jul
för många år sen.
 
Skapade ett motiv
som liknade pappersmönstret
med utstansade ax och en rosett.
Använde dies från 
 Gummiapan: Ax D 100867 
 
Den dubbla rosetten knöt jag
med hjälp av en matlagningsgaffel.
 
Monterade det på en utstansad oval,
stansad med die ur Nellie's Multi Frames set.
Den ger en så fin prickkant.
 
 
De olika papperslagren monterade jag
med distanskuddar.
Det går åt många sådana hos mig ;-)
 
Texten är stansad med die
från Gummiapan
och belagd med Glossy Accent.
 
 
Insidan fick vit skrivyta
med röd kant och text
från JessInk's julkalender
ett tidigare år.
Ny för iår finna att förbeställa NU!
 
De mindre veteaxen som dekorerar
är stansade med dies från Cherry Lynn:
Wheat Heads B388
 
 
För att få spillbiten att räcka
även till dekor på baksidan,
stansade jag ut en lite mindre oval
ur framsidans mönsterpapper.
Hålet täcktes ju sedan av den röda ovalen.
 
Köpekuvert i guld till det här kortet alltså,
men det fotade jag inte.
 
Ute blåser det iskallt
men här inne är det varmt och mysigt.
Tacksam för det
och tänker på dem som inte har det
lika bra som vi!
 
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0