22 oktober -23 Skräddarsydd träffutmaning...

... hade de gjort på Bollnästräffens sista dag ;-)
"Gör kort av det du hittar i andras papperskorgar"
Var inte det precis designat för mig!?!
 
Tyvärr kom jag på att göra den
när många redan tömt papperskorgarna
både en och två gånger,
men jag hittade ändå en hel del "skatter"
 
 
Kortstommen till det blå kortet
fanns i en papperskorg färdigvikt,
6"x3" = ung 15x 7,5 cm
Roligt format för ett litet kort,
tänkte jag.
 
Remsor, smala och lite bredare,
fanns det ju gott om!!
Här färgsorterade jag
och "fuskade" genom att göra
två lika stora kortstommar till.
 
Stämplade med en gammal goding
från Reprint (tror jag),
stansade ut med cirkeldie
och la en cardstockkant bakom
i passande färg.
 
Lite bling satte jag också dit.
 
Liiite fusk med de här alltså,
så dessa lämnade jag aldrig in...
...men kolla här:
 
 
Någon hade t o m kastat en helt färdig ram!!
Här har jag bara lagt till halvpärlor
från eget material.
Spillpappersbitarna räckte till både
att stansa blommor och klippa blad
och stansa texten.
 
De blommiga spillbitarna i hörnen
var inspirationen till kortet.
 
 
Som du ser fick mina blommor
klättra upp lite på ramens kant.
 
Kul utmaning - tack till er i Bollnäsgänget!!
 
 

Kommentarer
Postat av: sara strömberg

Vilka fantastiska kort du får ihop av ”skräp”.

Svar: Tack! Ja det är ett av mina stora nöjen - att få till nåt av det som andra inte tycker är nåt värt ;-)Har försöktmig på att "omskapa" ratade kläder också genom livet.
Återbruk är bra!!
MormorMargareta

2023-10-22 @ 17:00:16
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Gillar skarpt de med pappersremsorna. Det var ju synd att du inte tänkte på att kolla papperskorgarna innan, men men man tager vad man haver? Det går ju också bra…

Svar: Ja, som du vet gillar jag ju "spillisar" ;-)Ha en fin helg!! Kram!!
MormorMargareta

2023-10-23 @ 10:01:51
Postat av: Eva

Vilken rolig utmaning. Och du klarade den galant förstås. Du är ju en mästare på spillbitar. Vilken fin och söt stämpel "Julkramar". den har jag inte fått ögonen på förut. Måste leta.
Kram Eva

Svar: Tack Eva! Tror den är från reprint - ska kolla när jag kommer hem från Björkebo, där vi är och "vintrar".
MormorMargareta

2023-10-24 @ 10:29:34
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0