3 oktober -23 Till liten Nellie...

... som jag t o m fick träffa
tillsammans med hennes mamma och mormor
på scrapträffen i Avesta i helgen.
Kortet skickade jag tidigare
men vet nu säkert att det kommit fram.
När jag nu bloggar det
ser jag att det faktiskt färgmatchar
innehållet i paketet
som Åsa och jag hade med oss till Nellie ;-)
 
 
 Som du nog förstått,
om du sett mina kort sen tidigare,
är denna lille "kotte" en favorit hos mig.
Just den här kottebabyn i sin hängmatta
hamnar ofta på kort till små prinsessor
och prinsar, som nyss kommit till världen.
 
Som vanligt hat jag färglagt med 
ZIGs penselpennor och vattenpensel.
 
Har gjömt var mönsterpapperet kommer från
men kanten runt såväl kortet
som motivet är stansade med dies
från Crea Nest Lies.
 
Själva motivet är utstansat med cirkeldie 
från Nellie's multi frames MFD 087.
Den ger så fin prickrand
både runt det utstansade och själva hålet.
 
 
 Blommor ur mina gömmor 
och blad stansade med die jag fick
av Åsa i födelsedagspresent.
 
De små fina bokstavsdies jag använt till namnet
kommer från Dei-Versions,
hela alfabetet på en liten platta.
Såå bra till kort!
 
 
 Insidans kant är spillet efter framsidans stansade kant.
Mönsterpapperet är andra sidan
av det papper jag använt på framsidan.
 
Letade fram diverse passande gamla textstämplar
ur mina gömmor (okänt urspring).
 
De platta blommorma,
som är som gjorda för insidan av ett kort,
är stansade och embossade
med punchar från Floral Punch.
 
 
 Enkel baksida
 
 
 Kuvertet och ...
 
 
...kort och kuvert.
 
Nu åker jag strax till vår lilla tisdagsträff 
här i Gävle.
Ska bli kul att träffa det gänget igen!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Så sött kort, jag förstår att det var mysigt att träffa Nellie. Jag träffade ju mamma och mormor för en massa år sen. Tiden bara rinner iväg. Många fina kort som vanligt! Kraaaaam

Svar: Tack! Ja det var jättemysigt och hon var såå söt med mycket mörkt hår! Åsa och Evelina kom med henne en bra stund båda dagarna - och de hann scrappa lite också mellan vaggning och matning ;-)
MormorMargareta

2023-10-06 @ 09:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0