31 oktober -23 Snigelpost...

... har vi väl alla varit med om
i dessa tider.
Det är inte alltid ett kort kommer fram
även om man varit ute i god tid.
 
Ibland är det man själv som är lite senfärdig
eller glömsk - eller har för många järn i elden ;-)
Då är det här ett utmärkt motiv att ta till:
 
 
Har inte längre kvar stämpeln i min ägo
och vet inte var den kommer ifrån,
med är lycklig över att jag har 
några uppstämplade motiv kvar!
 
Min vän som fått kortet älskar blått
och klara färger,
så jag letade i mina gömmor
efter blåa mönsterpapper.
Det här "vann", eftersom det ger
ett så fint kuvert,
(som du får se längre ner).
Det är ett jag klappat länge
och det kommer från från basic grey.
 
Stansade en kant i blå cardstock stansad med
Craft Emotions: Open Squares scalloped XL.
Eftersom den är ganska liten
la jag en rosamönstrad kant
och en smal blå cardstock under.
 
Motivet är utstansat med en av mina favoritdies:
Nellie's multi frames MFD 087
 
 
Blommor, rosenknoppar och blad
samt göna blingstenar
fick dekorera.
 
Grattis stansat med die från Rox.
 
Alla lager monterade med distanskuddar.
 
 
Här är det ljuvliga kuvertet!
Som du ser finns en del rosa i mönstret
och det var det jag ville lyfta
med den rosa kanten på framsidan.
 
 
Insidan med ännu en söt snigel
och texter från JessInk.
 
Blommorna stansade och embossade
med punchar från Floral Punch.
 
Kanten är spillet från framsidans kant.
Det här papperet var lätt att skarva
p g a mönstret - jag tror inte
att du ens ser skarven
om du inte tittar extra noga.
Behövde inte ens försöka dölja den ;-)
 
För dig som inte vet:
när jag gör kuvert får jag kvar
två 6 cm breda remsor av ett 12" mönsterpapper
att använda på kortet.
Det gör att man får vara lite kreativ
för att få till det ;-)
 
 
Baksidan är skäligen enkel
 
 
Till sist så kortet och kuvertet.
Min vän A såg att jag sökt henne på mobilen,
anade att det var för att lämna kortet,
fick se min bil på stan på väg hem
och "förföljde" mig hit,
så hon hämtade sitt kort själv!!!
 
Snöslask och isvindar!
Dessutom en begynnande infektion i kroppen,
vad det nu blir...
Ont i huvudet, "spännande" röst
och fryset trots två ylletröjor
och en väst.
Idag blir det ingen långpromenad!!
 
Ha det gott!
Använd reflex så du inte blir påkörd!!
Du anar inte hur dåligt du syns
även inne i stan!!
Var rädd om dig!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

OJ, nu var det länge sen jag kikade in i bloggen inser jag. Såg massor av jättefina kort när jag scrollade igenom. Du håller fanan högt i skapandet och bloggandet =) Härligt! Såg mycket jag inspirerades av, bland annat 3 julkort i ett inlägg som var en utmaning att skapa från papperskorgar. Ett så smart och snyggt sätt att använda små spillbitar på. JÄttefina! kram

Svar: Kul att du hittat hit igen och hittat lite inspiration förhoppningsvis! Alltid så roligt när någon lämnar ett litet avtryck, och det gör ju alltid du! Tack!! Kram!!
MormorMargareta

2023-10-31 @ 20:42:48
URL: http://iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0