5 oktober -23 Veckans julkort v 40...

... har en söt liten "robin",
som i England är den ultimata julfågeln
har jag förstått.
Hos oss har ju rödhaken redan flyttat söderut.
 
 
När jag städade i kortmakeriet
hittade jag några gamla A6-kort med kuvert
och blev lite triggad
att göra ett enkelt kort av dem.
 
Den söta rödhaken är stansad ur ett motivark
med en die från Memory Box.
Kanten är stansad i craftcardstock
med die från Cottage Cutz
och sen stansade jag
med samma die som motivet,
så att detta passade i hålet.
 
Monterade det på en kakservett,
som jag också dekorerade med bruna halvpärlor.
 
Textdie från Gummiapan
belagd med Glossy Accent.
 
Snöstjärnan är stansad med punch
från Martha Stewart.
 
 
 
Insidan fick skrivyta av en stansad cirkel
med en liknande kant 
som den på framsidan.
 
Kakservett bakom även här.
(Kanten på denna kakservett
hade jag klippt bort och använt
på ett annat kort.)
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
Baksidan fick ju en del av kakservetten
från framsidan som var för stor
för kortets framsida.
 
Namnetiketten fick en snöstjärna
bakom sig, stansad med punch
från Martha Stewart.
 
Var ju i Avesta på scrapträff förra helgen
och där blev det också några kort, 
så det kommer fler här snart. 
 
Ha det gott tills vi "ses igen"!
Kram!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0