7 oktober -23 Sötaste giraffen i världen...

... har nog Jessica gjort för sitt märke JessInk.
Jag köpte den hos Engströms
under träffen i Avesta förra helgen
och måste genast göra ett kort med den.
 
 
Två av mönsterpapperen är ur ett pappersset
jag köpte för evigheter sen.
Det står Fancy Pants Design 2010 på kanten!!!
Det med små gula blommor är från
Maja Design och av mycket senare datum. 
 
Giraffen är färglagd med ZIG Clean Color
och urklippt, som du ser.
 
Textstämpeln kommer också från JessInk
och bestämde kortets tema.
Trädstammarna är stansade med die
som jag lånat av en vän.
 
 
Vimplar gillar ju jag,
så klippte till ett par
av de 6cm breda remsor
aom blir kvar när jag skurit till papper 
för att göra kuvert.
Giraffen fick precis plats
på den ena.
 
Vimpelflikarna böjde jag för lite "fladder"
och monterade som vanligt
de olika lagren med  distanskuddar.
 
 
 Insidans skrivyta är ett utstansat hål,
så jag kan skriva på den vita kortstommen.
Jag har använt die frånNellie's Multi Frames,
som ger en fin prickkant
både runt hålet, som här
(fast det inte syns så bra på fotot)
och runt den utstansade ovalen.
 
En liten die ur samma set
använde jag för att stansa ut texten
på kortets framsida.
Där syns prickkanten bättre.
 
Textstämpel från JessInk
och ganska gott om plats att skriva en hälsning.
 
 
 Baksidan med färggrann vimpel
bakom min namnetikett.
 
 
 Hysteriskt randigt kuvert.
Måste nog sätta på adressetikett
om brevbäraren (och postnords sorteringsmaskiner)
ska kunna handskas med det ;-)
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Igår regnade det som om himmelen öppnat sig
och jag skulle få hjälp att såga ner
en hägg i trädgården,
som växt sig alldeles för stor.
Tack och lov kunde Christoffer,
som skulle hjälpa mig,
skjuta upp det till idag.
 
Nu skiner solen,
jobbet gjordes snabbt på morgonen,
och vi slapp fightas med ett genomblött träd.
Toppen!!
 
Nu ska jag nog ut och njuta av höstfärgerna,
men det göller att klä sig varmt,
för nordan blåser iskallt.
Är ju inte van vid det
efter denna varma höst...
 
Önskar dig en fin hösthelg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Men vilken harmoni det är och giraffen var nog bland det sötaste jag sett! Jag förstår varför du ville göra ett kort med den på, det hade jag med gjort! Men jag hade inte fått till det på det här sättet!

Kramizar

Svar: Tusen tack för dina rara ord! Ja han är verkligen en darling - och vi gör ju alla på vårt sätt ;-) Du är suverän på akvarell!! Har precis ställt upp ett av dina vackra kort bredvid min säng för att ha nåt att njuta av när jag vaknar, nu i höstmörka morgnar. TACK!! KRAM!!
MormorMargareta

2023-10-08 @ 14:17:24
Postat av: Eva

Jättefint kort och jag gillar färgerna. Höstfärger. Det är något visst med dem både på papper och i verkligheten. Rolig detalj är vimplarna !
Kram Eva

Svar: Tack rara du! Jag är en verklig höstvän!! Gillar också både färgskalan och den höga krispiga luften, som börjar komma här nu - äntligen ;-)Hoppas du har det bra! Kram!
MormorMargareta

2023-10-11 @ 12:19:30
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0