29 september -23 Julkort vecka 39...

... fick också bli ett kort skapat av
julpapperskitet från Simple Stories.
 
 
Go och glad tomtegubbe fanns på klipparket.
Den gröna skylten klippte jag til en vimpel
för jag älskar ju vimplar.
 
God Jul stansat med die från Gummiapan (tror jag)
 
 
Har använt min konkava hörnstans
och satt lite olika halvpärkor i hörnen.
 
Distanskuddar mellan papperslagren
vid monteringen
och glitterlinjer runt papperskanterna.
Här syns de dåligt,
men du kan ana det langs mönsterpapperet
längst ner tror jag.
Använder Sakura Gelly Roll clear star #700,
som är min favoritpenna.
 
Att jag glittrat tomtefars skägg och hår
med Spectrum Noir Sparkle
kan du nog också se på den här bilden.
 
 
Insidan fick en vit vimpel som skrivyta,
textstämpel från JessInk
och dekor från det stickersark
som följde med papperskitet.
 
 
Baksidan
 
 
Bjuder idag på "kort - och - kuvertbild"
även om det bara är ett köpekuvert.
Valde mellan grönt och rött
och det fick bli ett tomterött kuvert idag.
 
Ha en fin helg!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Arrrrrrr, jag hade skrivit ett meddelande och sen trycker jag på fel knapp. Jahapp, börjar om då’ra.

Jag gillar den mysiga tomten jättemycket och det kortet med önskelistan i skrivmaskinen. Pappa hade en skrivmaskin som jag lånade ibland, bl a för att skriva önskelista. *Nostalgisk*

Jag har lite dåligt samvete för att jag inte kikat in så mycket. När det inte varit fullt upp så har jag försökt skapa och bearbeta jobbiga känslor och annat som härjat med mig… sen familjelivet. 1 december så flyttar Izza hemifrån. Hon har lyckats få en hyreslägenhet och när Jozzan flyttar (inte aktuellt i detta nu, men det kan vända snabbt 😂), då har vi en stort sett ett tomt våningsplan. Så när vi får en hyresrätt så säljer vi den här, betalar lånet och sen kommer vi ha Izzy när Jozzan jobbar, annars är vi hundfria, barnfria och lediga….då kan vi ut och åka i Världen.

Nej, nu ska jag kika på dina kort, de kommer säkert vara supersöta och mysiga, men om jag ska ha chansen att se så många som det nu bara går, så blir det inte kommentarer på alla och det blir över lag korta - för mig i alla fall 😁

Svar: Kära Ann-Marie! Inte ska du känna att du ska ha dåligt samvete för att du inte "hinner" kika in här.Livet tar ju mycket tid och jag hinner inte titta på andras bloggar så mycket heller minsan...

Ja, livet ändrar sig allt eftersom. Jag ska bli mormorsmor i början av december - Mickan och Pontus väntar på en liten pojke. Spännande!!

Ha det nu så bra det bara går!! Kramar!!
MormorMargareta

2023-09-30 @ 20:04:17
Postat av: Eva

Vilket härligt julkort. Du tänker verkligen på detaljerna på alla sidor. Nu blir jag lite sugen på att starta upp julkortsfixet också.
Ha det gott. Kram Eva

Svar: Tack min vän och lycka till!! <3Kram!
MormorMargareta

2023-10-03 @ 11:13:23
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0