1 april -24 Julen varar intill påska...

... med försenat julkort v 12.
 
 
 Det blev lite försenad bloggning
p g a förberedelser för påsken,
men nu så...
 
Spillpapper har jag använt
till det här kortet.
 
 
 
En nyinflyttad liten tomte
fick flytta in på detta kort.
Han kommer från Marianne Design:
Gnomes CS 1106.
Det fanns både stämplar och dies
i detta set.
 
Jag har färglagt med penselpennor
från ZIG Clean color och vattenpensel.
 
 
 
Han fick plats på en tag.
Jag stansade överkanten
med en die som egentligen stansar
en stor "bubblig" cirkel,
men jag använde bara el liten bit av den.
Flikarna klippte jag 
och böjde med hjälp av ett virknålsskaft.
 
Snöstjärnorna är stansade med punch
från Martha Stewart i ljusblått
och vitt ritpapper.
Sen glittrade jag dem med 
Stickles Stardust.
 
Jultexten är stansad med die 
av okänt märke och sen belagd
med Glossy Accent. 
 
 
 
 Insida med textstämpel från JessInk,
kant av cardstock
och dekorerad med spillpappersbitar.
 
Hjärtan stansade med gammal punch
och glittrade med Stickles.
 
 
 Baksidan med flera spillbitar
och den röda kanten
stansad i nederkanten med
kantstans från ek-success.
 
Ja, nu är det lite andra kort att blogga
innan nästa julkort kommer här.
 
Påsken är nästan slut
och har varit härlig
med familjeumgänge
och glädje över det och vårt nya
lilla glädjepiller Maxi, nästan 4 månader.
 
Välkommen åter!
Kramt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0