11 april -24 Alla fåglar kommit ren...

... och vid min fågelmatning
i det lilla trädet utanför köksfönstret
är det full huggning
och så många olika arter.
Jag njuter såå!!
 
 
Den här lilla stämpeln från Nellie Snellen:
Spring Birds SB004 Spring Love,
passade bra idag tyckte jag.
Färglagd med penselpennor från
ZIG Clean Color och vattenpensel.
 
Mönsterpapperet kommer från Bo Bunny:
Serendipity, såå läckert!
Tyckte det fick tala för sig själv,
så jag dekorerade bara
med några utstansade fjädrar.
Dies från Memory Box Wild Feathers 98754.
 
 
Fjädrarna är glittrade med Spectrum Noir
Sparkle Crystal Clear
och det syns ju faktiskt på bilden här.
Jag har också använt glitterpennan 
Sakura Gelly Roll Clear Star #700
och dragit injer utmed papperskanterna.
 
"hugs" är stansat med dies från Sentiments
och hörnen är stansade med "stjärtstansen",
som egentligen heter Double rounded.
 
Alla lager är monterade med
distanskuddar.
 
 
Insidan fick en fågelkant överst
stansat med kantstans från
Martha Stewart.
 
Textstämpel ur mina gömmor
och ett par större fjädrar
samt lite bling.
 
 
Baksidan fick den utstansade cirkeln från insidan
bakom min namnetikett.
 
 
Kuvert av det vackra papperet.
Hade två 12"-ark, så idag slapp jag skarva
och har en del spillbitar kvar.
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Nu är det nog snart slut på fågelmatningen
här hos mig eftersom det är svårt
att hitta fågelfrö och talgbollar nu.
Dessutom har väl fåglarna större chans
att hitta mat själva nu...
Kommer att sakna dem som matgäster
utanför mitt köksfönster.
Det har varit så mysigt att titta på dem
när jag själv äter.
 
Ha en fin vårhelg!
Jag ska åka på Bollnäs vårträff.
Oj så jag har längtat!!
 
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0