Jul igen - ja åtminstone julesnö...

... var det när jag vaknade i morse ;-)
Då passar det bra med förra veckans julkort
med en snögubbe på.
 
 
Hur den här lilla sötnosen
med sitt fina paket
kom in till min samling av julmotiv
har jag ingen aning om.
När han dök upp idag
dör jag ner i spillpappershögen
för att hitta lämpliga bitar till kortet.
 
Smala och små - då är vimplar bra!!
Dessutom kan även små bitar användas,
speciellt när motivet är så stort
och täcker kortet så bra ;-)
 
 
Här visar jag hur det ser ut
innan motivet kommit på plats.
Man får fixa, skarva och prova
innan man klistrar fast alla små bitar!!
 
 
När motivet sen är monterat
syns ju inte alla hål bakom.
 
En fin snöstjärna och röda rhinestone
fick bli enda dekorationerna här.
 
Har också glittrat snögubben med
Spectrun Noir Sparkle: Crystal Clear.
Snöstjärnan och motivkanten
fick glitter från Stickles 
men det går fram dåligt på fotot.
 
Julhälsning fanns ju på en av remsorna.
 
 
Insidan fick också spillvimplar
och lika snöstjärna,
stansad med anonym die
från en loppislåda.
 
Textstämpel från JessInk.
 
 
Baksida med mera vimplar
 
 
Det blev förstås inget egentillverkat kuvert
men ett rött köpekuvert
passar ju till detta kort
i traditionella julfärger.
 
Det här är förra veckans julkort - v 13.
Fler är på väg,
och även andra kort
med mer vårliga motiv.
Välkommen åter så får du se!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0