19 augusti -24 Avsomnad blogg....

... får jag försöka väcka liv i igen.
Få se om någon än hittar hit!?!
 
Det blev ett långt uppehåll i sommar,
dels p g a födelsedagsfirande,
dels p g a sjukdom, som inte ville ge sig riktigt
(kanske p g a den höga ålder jag nått ;-)  )
 
Nu är jag nog på G igen
och börjar med att blogga ett julkort
(har ju måånga att ta igen nu
för att nå "ett i veckan"...)
 
 
En av Kajsans fina pippin från JessInk
har klätt ut sig till ren
men lurar ingen!!
Söt är den i alla fall och fick plats
på sin gren mitt i granskogen.
 
 
Hade glömt att ta med mig jultextstämplar
till Björkebo, så jag fick skriva för hand ;-)
 
Gillar ju band och rosetter,
så det fick det bli!
 
Ett par utstansade snöstjärnor
fick också plats.
 
Smala svarta kanter och bling.
 
 
Insida med utstansat hål som skrivyta,
samma band och en text
stämplad när jag kom hem en sväng.
(Har hämtat upp en del av det jag glömde också)
 
Hålet är stansat med en oval die
från Nellie's Multi Frames.
Gillar den för den ger en prickrand
både runt hålet och den utstansade ovalen.
 
 
Den utstansade ovalen använde jag på baksidan
tillsammans med en oval stämpel
som en scrapvän gjort åt mig 
för länge sen.
Den bor permanent i Björkebo ;-)
 
Nu är vi i Stockholm några dagar.
Kjell har njutit av fotoutställningen Planket
och lite kulturfestival.
Det är tyvärr för jobbigt för mig med folkvimmel
efter sommarens sjukperiod,
så jag har umgåtts med en vän 
och sett en fin utställning på Nationalmuseet.
Nu åker vi en sväng ut till Mickan
och barnbarnsbarnet Maxi
innan vi far hemåt imorgon.
 
Ha ett fint slut på sommaren!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Underbart att du är tillbaka och bloggar igen, har saknat dina fina inlägg med så mkt inspiration.
Kortet är jättefint med pippin från JessInk som du färglagt mästerligt, vackra dekorationer och väldigt mkt julkänsla. Önskar dig allt gott och ser fram emot dina blogginlägg.
Kram Britt

Svar: Ja, det är kul att krafterna kom tillbaka! Jag är så tacksam!! Har ju faktiskt gjort några få kort under sommarenmen har haft dåligt med inspiration.... Hoppas på bättre tider!!
Roligt att du kikade in och är så tacksam för dina uppmuntrande ord! Kramar till dig!!
MormorMargareta

2024-08-20 @ 07:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0