23 augusti -23 Jul igen...

... så julkortshögen ökar
även om jag inte riktigt är ikapp
med mitt mål "ett julkort i veckan"
efter min lata sommar.
 
 
I Björkebo har jag en hög med gamla julpapper
och en del spillisar.
Här har jag använt den randiga sidan
till kortet (och kuvertet) och den prickiga
till vimpeln som döljer pappersskarven.
 
Även texten kommer från detta pappersset
och här har jag kombinerat med brun cardstock,
som du ser.
 
Den söta pippin av Kajsans penna
kommer från JessInk. 
Som vanligt har jag färgladt med 
ZIG Clean Color och vattenpensel.
 
 
Jag dekorerade med en utstansad järnekskvist
med röda halvpärlor som bär
och några små guldiga hjärtan.
 
 
Insidans papper är skarvat
men det syns ju inte så mycket
när papperet är randigt.
 
Textstämpel från JessInk i skrivytan
som jag stansat ut med  en oval die
från Nellie's Multi Frames.
 
Dekor i stil med den på framsidan.
 
 
Den utstansade ovalen fick pryda baksidan
under min namnetikett,
som här är stämplad med en stämpel
som jag fick av en scrapkompis
för länge sen.
 
 
 
Kuvertet...
 
 
... och till sist kortet med sitt kuvert.
Det är roligt med matchande kuvert, 
tycker jag.
 
Julkortshögen växer och jag känner mig nöjd.
 
Önskar dig en trevlig helg!
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0